Wkudk

Sådan at tegne noget i GIMP

Alle kan doodle lidt i ethvert grafikprogram. Dette vil få dig i gang og forklare en generel teknik hvordan man rent faktisk tegner et element. Det antages, at du har en grundlæggende viden om, hvordan man bruger de fleste af de værktøjer i GIMP.

Steps

Sådan at tegne noget i GIMP. Vælg din vare at tegne, for eksempel, et krus kaffe.
Sådan at tegne noget i GIMP. Vælg din vare at tegne, for eksempel, et krus kaffe.
  1. 1
    Vælg din vare at tegne, for eksempel, et krus kaffe.
  2. 2
    Tænk på en omtrentlig størrelse du vil have dit objekt til at være. Der er en verden til forskel i teknikken for at trække noget 30x30 pixels og tegning noget 400x400.
  3. 3
    Vælg en teknik til at bruge. Hvis du tegner noget relativt lille, vil du sandsynligvis ønsker at "pixel". Hvis du tegner noget større, er der en række andre teknikker, du kan bruge. Denne artikel vil dække to metoder. Én til at trække mindre objekter, én for større.

For mindre objekter

  1. 1
    Zoome ind. Værktøjet Zoom er din ven.
  2. 2
    Brug blyant og tegne en skitse af objektet, som du vil tegne. Mentalt opdele objektet i mindre objekter. For eksempel, hvis du var at tegne et krus ville du opdele det i åbningen, kroppen, og håndtaget.
  3. 3
    Pick 3-5 forskellige nuancer af den farve, hvert objekt er og har disse farver handy.
  4. 4
    Tænk på formen af de mindre objektet. At få den nøjagtige form højre er den sværeste del af pixeling.
  5. 5
    Skitsere de mindre objektet og derefter skygge det ved hjælp af de forskellige nuancer af farve, du valgte. Du mange nødt til at bruge flere nuancer, afhængigt af hvor glat dit objekt er. Du kan "skabe" disse nuancer hjælp udtværingsværktøjet, hvis det er nødvendigt.
  6. 6
    Zoom ud, få vist dit arbejde, zoome ind og nappe den.
  7. 7
    Gentag disse trin med alle de mindre objekter.
  8. 8
    Tilføj detaljer til dit objekt. Hvis der var et logo på dit krus, ville dette være, når at tegne den. Må ikke være bange for, at noget er for stor, vil det kun forvirre dig.
  9. 9
    Igen, zoome ud, se og tweak. Gentag dette trin, indtil alt ser perfekt.
  10. 10
    Du bør gøres! Nyd din lille krus.

For større objekter

  1. 1
    Som med de mindre objekter, vil du starte med at tegne grundform dit objekt.
  2. 2
    Denne gang, i stedet for at bruge blyant værktøj, du vil bruge stierne værktøjet. Den stier værktøj er din ven. Lær at bruge det og lære at elske det.
  3. 3
    Klik på (IKKE træk) til at danne en række punkter, der danner grundform dit objekt. Forsøg ikke at gøre tingene rundt, lad dem squarity for nu. Sørg for, at stierne værktøjet er indstillet for "design".
  4. 4
    Dette er, når du vil beslutte omfanget af ting. Sørg for alt er den rigtige størrelse i sammenligning. Hvis du tegner et krus, sørg for at det er den korrekte bredde og at håndtaget ikke er virkelig store. Tweak ting for at gøre dem den rigtige størrelse.
  5. 5
    Dobbeltklikke på stierne værktøjskassen og sæt værktøjet til "redigere" (eller du kan holde CTRL, mens du gør det næste skridt, i stedet)
  6. 6
    Form din vej ind i form du ønsker dit objekt til at være i. At gøre dette, skal du klikke et sted på din vej og trække det. Dette er hvor du vil runde former, som formodes at være runde. Mens du gør dette skridt kan det være nyttigt at zoome ind og ud.
  7. 7
    Tweak det, indtil det er perfekt.
  8. 8
    Derefter gå til at redigere-takts sti. Vælg "Stroke Brug Tool" og vælg blyant. Indstil farve til sort, indstille børsten til en 1 pixel pensel, og slagtilfælde det.
  9. 9
    Nu, som i pixeling, opdele objektet i flere mindre objekter mentalt. Farvelægge hvert objekt det er grundlæggende farve med fyld værktøj.
  10. 10
    Nu skal du tekstur objektet. Der er mange, mange forskellige metoder til dette, og så meget afhænger af, hvilken slags objekt du er teksturering.
  11. 11
    Ofte kan du bruge farveforløb til tekstur objektet. Nogle gange kan du bruge de mønstre, Gimp giver.
  12. 12
    For at gøre tekstur grovere, prøv filtre-fordrejer-shift eller filtre-støj-spredning.
  13. 13
    For at gøre det glattere, prøve at bruge mange gradienter sat på lavere opacitys.
  14. 14
    Når du har fået din texture ret, vil du nødt til at tilføje nogle belysning. Der er et par metoder til at gøre dette, så godt.
  15. 15
    En metode at bruge selvforklarende filtre-light effekt-lyseffekt.
  16. 16
    En anden er at anvende en enkel sort og hvid gradient indstillet til 'værdi' og en lavere opacitet.
  17. 17
    Nu er det tid for dig at tilføje alle de oplysninger, du har brug for at for dit objekt. For eksempel: et logo, en chip i krus, drikken i krus, etc.
  18. 18
    Prøv ting, indtil du får noget, der virker for dig.
  19. 19
    Så bare nappe, tweak, tweak og dit objekt vil ske!
  20. 20
    Beundrer dit objekt, og holde tweaking det.

Tips

  • Anti-aliasing (gør linjer mere glat) er altid godt.
  • Eksperiment! Du vil ikke fortryde det, som regel.
  • Brug Layers. Lag er dine venner og vil spare dig masser af arbejde og tid.
  • Øv Path værktøj. Medmindre du har en meget rolig hånd og kan trække meget godt med blyant værktøj, du vil få brug for stien værktøj.
  • Ingen siger, at du ikke kan bruge andre værktøjer, såsom skarpere værktøj eller plamage værktøj. Nogle mennesker kan ikke lide disse værktøjer, hævder, at den mest kvaliteten af ​​arbejdet ikke kræver disse, og at disse kun lave rod i det. Men hvis du føler behov for at gå videre.
  • Brug farve værktøjer, såsom lysstyrke kontrast værktøj. Hvis du lærer at bruge det korrekt, kan farven kurver værktøj være ganske praktisk så godt.
  • Udvikl din egen teknik. Der er mere end én måde at gøre alt, og en andens metode er nok ikke helt rigtigt for dig.
  • Cylindre har afrundede toppe og bunde, ikke falder i denne fælde.

Advarsler

  • Pas på, da GIMP er et udviklingsland program, kan det undertiden være ustabil og nedbrud. Gem ofte.
  • Undertiden stien værktøj kan være meget frustrerende, hvis du ikke forstår det. Må ikke lufte din frustration på en voldelig måde.

Ting du behøver

  • En computer med GIMP installeret.
  • Et tastatur og en mus.
  • Grundlæggende viden om, hvordan man navigerer og bruge GIMP.
  • Ekstrem tålmodighed.