Wkudk

Sådan laver du din økonomi boom i Age of Empires 2

Har du nogensinde spekuleret over, hvordan den anden fyr får slotte, mens du stadig arbejder med Militia? Det kunne være så simpelt som deres økonomi er stærkere end din egen. Dette er en måde at sikre, at du altid har ressourcerne til at gøre hvad du vil i Age of Empires 2. Denne særlige strategi virker bedst på landkort (fordi du ikke behøver at bygge en dock og flåde), og påtager sig ingen civilisation fordele og ulemper ved teknologier og ressourcer.

Den typiske civilisation starter ud med 200 fødevarer, træ, guld og sten, og det er hvad denne artikel er baseret på, samt ingen rushing i alle aldre.

Steps

Sådan laver du din økonomi boom i Age of Empires 2. Altid være at skabe landsbyboere.
Sådan laver du din økonomi boom i Age of Empires 2. Altid være at skabe landsbyboere.

Generelt råd

  1. 1
    Altid være at skabe landsbyboere. Landsbyboere er nøglen til en stor økonomi, som de samler ressourcerne og bygge bygninger. I virkeligheden, så hvis en eller anden øjeblik, at du ikke er ved at skabe landsbyboere fra din by centrum, der er værdifuldt spildtid, især i Dark Age (din udførelsen af ​​de første to minutter af spillet på enhver civilisation kan afgøre, om dit økonomi er overlegen i forhold til andre spillere).
  2. 2
    Må ikke ignorere din militæret! Denne vejledning bør ikke anvendes til fulde spil-play! Succes i spillet er fra en stærk og veludviklet militære, men for at gøre det, du har brug for en stærk økonomi. Pas på rushers, der vil invadere din civilisation i det feudale alder, tidlig Castle Age, eller sen Castle Age. Hvis du forsømmer militaristiske udvikling (medmindre du er i undren race), vil du tabe spillet.

Dark Age

  1. 1
    Når spillet starter, er der et par trin, der skal gøres i meget hurtigt efter hinanden:
    • Umiddelbart lave 4 landsbyboerne fra byens centrum, nedbryder alle 200 fødevarer. Den standard hotkeys er H for byens centrum og C for at oprette en landsbyboer (kun efter valg af byens centrum). Således er den hurtigste måde at gøre dette på er at trykke på H, og derefter trykke på shift-C. Skiftet udvælger 5 ad gangen. Dette mønster er måske den vigtigste genvejstast mønster i kampen.
    • Har to landsbyboere bygge to huse. Dette vil midlertidigt øge befolkningens til 15, hvilket giver flere landsbyboere til at blive oprettet. Har du ikke en landsbyboer bygge et hus hver - begge landsbyboere skal arbejde på et hus på et tidspunkt for at holde den stadige strøm af landsbybeboer skabelse. Når de to huse er færdige, har de to landsbyboere bygge en tømmer lejr nær en skov (din spejder skulle allerede have fundet mindst én ved nu).
    • Vælg dit spejder og spejder rundt, hvad der er i øjeblikket synlige for dig at finde den 4 indledende fårene er kritisk i Dark Age -. Den tidligere de bliver observeret, jo bedre. Lejlighedsvis kan en af ​​fårene allerede være synlig i tågen. Hvis dette sker, har spejder gå til, hvor fårene er. De 4 får vil blive konverteret til dine farver, og du kan fortsætte med scouting for de andre 4 får (i par), der er længere væk, bær, to orner, hjorte (ikke tilgængelig på nogle maps), guld miner og sten miner.
    • Har den anden landsbyboer hugge træ nær byens centrum.
  2. 2
    Når de 4 fårene ankommer til byens centrum, har alle, men to af dem placerer sig lige uden for byens centrum, og to af dem placeret i byens centrum. Har de nyoprettede landsbyboere samle mad på et får ad gangen (opdele hyrderne nogenlunde i halve, hvis du løber tør for plads, hvilket vil være uundgåelig). Også deponere træet den anden landsbyboer har hakket og få ham samle fårene så godt.
  3. 3
    Forskning væven når de fire landsbyboere er alle blevet oprettet. Loom tillader landsbyboere til at overleve en ulv på eget (væsentlige ved højere vanskeligheder, da ulvene bliver meget aggressive) og få et bedre helbred i løbet af en orne lokke. Dit mål er 01:40, når du klikker Loom (01:45 på multiplayer grund til at halte).
    • I løbet af denne tid, kan landsbyboerne til sidst udtømme et får mad. Du skal blot vælge dem alle og samle den, der er i centrum, ikke de to andre lige udenfor. Sørg for at du holder nøjagtig to får på byens centrum, så landsbyboerne ikke behøver at gå for at indbetale.
    • Efter Loom er forsket, holde skabe flere landsbyboere. Du kan have til brute force hyrderne (udvælgelse dem alle, og depositum) for at nå de 50 fødevarer krav. Sørg for at du holder øje med din befolkning nåede 13 - du bliver nødt til at bygge et andet hus.
  4. 4
    Byg en mølle nær bær med én landsbyboer, der ikke hugge brænde. Dette vil tilfredsstille de to Dark Age bygning krav til feudale tidsalder og vil give din civilisation med en sekundær, langsommere, men mere stabil fødekilde. Til sidst, da flere landsbyboere er oprettet, kan flere blive allokeret til bær.
  5. 5
    Lure orner. Boar lokke bør ske, når fårene er næsten udtømt deres mad. Vælg en landsbybeboer og angribe en orne. Når ornen kører mod landsbyboer har ham gå tilbage til byens centrum. Når ornen er nær byens centrum, har landsbyboerne samler stadig får (hvis der er nogen får tilbage. Landsbyboerne skal være inaktiv, hvis ikke.) Indbetaling, og angribe orne.
    • Hold øje ud som den landsbybeboer kan dø. Der er også en risiko for, at orne vende tilbage til sin oprindelige placering. Pas på dette som tiden vil være spildt.
    • Når de to orner 'mad løbe ud, jagten på hjorte. 3 landsbyboere skal jage en hjort. De er let dræbt, men kan ikke blive lokket.
  6. 6
    Holde skabe landsbyboere, indtil du kommer til 30 befolkning. Hold bygge huse, indtil du kan støtte 35 befolkning. Nogle nye landsbyboere bør afsættes til træ, hvilket er meget vigtigt fra de feudale Age på. Du skal have omkring 10-12 landsbyboere på træ.
    • Byg en minedrift lejr ved siden af ​​dit guld bunke beliggende nær din by center. Selvom du ikke behøver guld at gå videre til det feudale Age, er det vigtigt at starte i Dark Age (eller i det mindste mens forsker feudale), fordi du ikke vil være i feudale Age for meget længe. Nogle civilisationer starter ud med -100 guld, og det anbefales stærkt at få et forspring på guld. Ikke mere end 3 landsbyboere bør afsættes til guld.
    • Gårde er den primære kilde til mad senere, men kan gøres in the Dark Age. 60 træ er kravet, og du bliver nødt til at skabe nogle gårde, fordi dine hjorte og bær vil blive opbrugt af fødevarer. Gårde er baseret på træ, og du kan endda nødt til at afsætte fødevarer indsamling landsbyboere til at hugge brænde. Farms, bør ideelt set være placeret rundt om byens centrum, da de kan Garrison, men hvis du løber tør for plads, kan gårde blive placeret rundt om møllen.
  7. 7
    Forskning feudale alder. Til wrap up, skal din befolkning være 30.

Feudaltidens

  1. 1
    Når du rammer den feudale tidsalder, er der et par ting, der skal gøres i meget hurtigt efter hinanden:
    • Vælg tre landsbyboere fra træ og bygge et marked.
    • Vælg en landsbybeboer fra træ og opbygge en smed. Denne tilsyneladende asymmetri skyldes det faktum, at markedet er bygget meget langsommere end smeden. Når markedet og smeden er færdig, vil de 2 feudale Age bygning krav er blevet gennemført, og landsbyboerne skal sendes tilbage til at hugge træ.
    • Opret 1 (højst 2) landsbyboerne fra byens centrum. De oprettede landsbyboere skal sendes til hugge træ.
    • Må ikke forske noget endnu. Maden og træ (indirekte) er afgørende for Castle Age krav. Enhver landsbyboere indsamling mad, der ikke er på landbrugsbedrifter (undtagen bær) burde allerede være på gårde ved nu.
    • Deres spejder bør altid scouting, især i en 1 vs 1.
  2. 2
    Kom til 800 fødevarer. På grund af de massive mad gevinster i løbet af feudale Age forskning skal 800 maden ikke være langt væk. I virkeligheden, når markedet er blevet bygget skal din civilisation have 800 fødevarer og 200 guld (det er dit mål). Hvis du kun opretter én landsbyboer, kan du nødt til at brute force 800 fødevarer på markedet.
  3. 3
    Forskning slottet alder. Den feudale Age er en "overgang" stage - ved hjælp af denne strategi, behøver du ikke bo i det feudale for meget længe på alle.
    • Under Castle Age, forskning teknologierne fra møllen og tømmer lejr.
      Byg en minedrift lejr ved siden af ​​stenen. To landsbyboere fra træet bør gøre denne opgave. Stone er vigtigt for bycentrene og dit slot senere.

Castle Age

  1. 1
    Som med tidligere aldre, er der et par ting, der bør gøres i meget hurtigt efter hinanden: Vælg tre landsbyboere fra træ og skabe en bymidte i et strategisk sted, helst ved siden af en skov og en guld eller sten mine (hvis alle tre er findes ved siden af ​​hinanden, så der er ideel). Hvis du ikke har nok træ, skal du sørge for materiel 275 træ, og derefter bygge byens centrum. Bygge flere bycentre er ekstremt vigtigt for din civilisation, som du kan oprette flere landsbyboere med både bycentre. Bycentre, sammen med 275 træ, koster også 100 sten. Hvis du har brug for, handel ressourcer i markedet. I Castle Age, vil du ønsker at bygge 2 til 3 flere bycentre for optimal vækst.
    • Skabe flere landsbyboerne fra din by center. For at kunne fortsætte med den stadige strøm af landsbyboer skabelse, skal du huske at hyppigt bygge huse med dine skovhuggere. Nye landsbyboere skal fordeles ligeligt til mad, træ og guld, men det er vigtigt at have omkring 8 landsbyboere på stenen.
  2. 2
    Forskning tung plov. Det koster 125 fødevarer og træ, så du måske nødt til at vente et stykke tid før forske. Derudover, som du får mere træ, vil du ønsker at reseed gårde ved hjælp af køen i møllen.
  3. 3
    Byg et universitet og slot. Universiteterne har nyttige teknologier, både relateret til økonomien og militæret. Når du har 650 sten, bygge et slot med fire landsbyboerne fra sten minedrift. Hvis 650 sten er for langt ude, især hvis du bliver forhastet, kan et kloster bygges (eller et slot alder militær bygning), der opfylder de to Castle Age bygninger krav.
  4. 4
    Hold udvide din civilisation.
    Hold bygge flere bedrifter med dine nyoprettede landsbyboere. Reseeding er vigtigt, da manuelt tilsået er irriterende, og når du micromanaging dit militær under siv eller blot all-out angreb, meget frustrerende. Bycentrene bliver skabt skulle forhindre dig i at skulle bygge en anden mølle.
    • I modsætning til de møller, bør mere tømmer lejre blive bygget. Dette er især vigtigt i slottets alder som rushers vil målrette lumberjacks, der normalt findes udenfor centrum nærhed (når du garnison, vil lumberjacks ikke hovedet til byens centrum). Lumber lejre bør også bygges, fordi skovene vil blive skåret ned, og nye tømmer lejre vil mindske gå tid, der bliver gradvist øges.
    • Landsbyboere bør afsættes til minedrift guld. Således bør flere minelejre blive bygget. Hvis du ikke er støt tildele landsbyboere til at mine guld, så 800 guld kravet pludselig bliver en langt hårdere målet. Tildelingen til minedrift guld er især vigtigt i Castle Age, fordi det er, når du skal udvikle din militæret. De fleste militære enheder vil koste guld (for nogle civilisationer, er det endnu mere kritisk, da deres militær er dyrt). Mining sten er en langt lavere prioritet som sten primært bruges kun til tårne, bycentre, slotte, vægge og Murder huller.
  5. 5
    Et kloster kan være bygget til at skabe munke. Relikvier, som kun kan opfanges af munke, giver en konstant strøm af guld til din økonomi og er en glimrende kilde til guld, når der er mangel på det (og når de handler på markedet bliver meget ineffektivt).
  6. 6
    Handel carts er en glimrende måde at få guld, hvis du spiller med mindst 1 allieret. Jo længere væk deres marked er væk fra din, jo mere guld vognen får per rundtur. Derudover forsker Caravan fordobler hastigheden af ​​vognene. Pas, at disse vogne er meget sårbare over for angreb fra kavalerienheder.
    • Befolkningen vil variere, når du forskning Imperial Age. Som spillet fortsætter, vil flere og flere af dine ressourcer kan anvendes til militære enheder, opgraderinger og teknologier, og mindre på økonomien. Husk, at din befolkning stadig bør være stigende i løbet af Imperial forskning.
  7. 7
    Forskning den kejserlige alder. Den tid, hvor du klikker på forskningen knappen vil variere. Forudsat, at du ikke farende og opbygge en militær (som du bør gøre, undtagen i wonder kapløbet tilstand), dit mål er 25:00. Ideelt set, vil du ønsker at bruge din allerførste bymidte forskning som landet omkring det vil være blevet udviklet. Under den kejserlige Age forskning, kan du forskning Hand Kurv fra en anden by center (Trillebør er en forudsætning).
    • Ofte vil du ignorere din befolkning grænse. Én landsbybeboer skal med jævne mellemrum bygge huse som spillet skrider frem (ikke nødvendigvis det samme landsbyboer, dog).

Imperial alder

  1. 1
    Fra nu af vil den militære dominere gameplay. Som sådan, bør du fortsætte med at forske i nye militære teknologier, opgradere enheder og til at skabe flere enheder til et veludstyret hær. Der er et par ting, der bør gøres for din civilisation, men:
    • Som med tidligere aldre, holde skabe landsbyboere! Den ideelle civilisation indeholder omkring 100 landsbyboere. Mod hårdeste AIS og menneskelige modstandere, ophører ikke landsbyboer skabelse, da landsbyboere vil dø af angreb og razziaer. Afsætte landsbyboere i henhold til dine ressourcer - hvis du har for eksempel 7000 træ og kun 400 maden, ville det være en god idé at bruge nogle lumberjacks og skabe flere gårde, samt reseed i køen. Træ på landkort generelt bliver mindre vigtig end mad og guld i Imperial Age.
    • Forskning sædskifte To mand Saw og Gold Shaft Mining. Sten Stav Minedrift er valgfri, men ikke en nødvendighed, og de ressourcer, kan være bedre brugt på dit militær. Løbebånd Crane er også en nyttig teknologi, der findes på universitetet.

Tips

  • Hver civilisation er forskellige, med deres forskellige fordele og ulemper. For eksempel starter den kinesiske ud med +3 landsbyboere men -200 mad. Det er en god ide at eksperimentere med enhver civilisation og for at få en god fornemmelse af de fordele og ulemper ved hver.
  • Basisfødevarer statistik:
    • Får: 100
    • Boar: 340
    • Deer: 140
    • Farm: 250, 325 (Horse Collar), 400 (Heavy Plov), 475 (Crop Rotation)
  • Som anført ovenfor, ikke forsømme din militæret! Militære bygninger skal bygges, militære enheder opgraderet og teknologier bør løbende forsket i henhold til dine behov. Defensive strategier skal også implementeres. For eksempel, når du rammer feudale vil du ønsker at bygge et vagttårn ved siden af ​​din tømmer lejren for at afværge feudale rushers interesseret i at bremse din træproduktion.
  • De forskningsprojekter krav til tiderne er følgende (der er undtagelser for nogle få civilisationer):
    • Feudale: 500 fødevarer, 2 Dark Age bygninger
    • Castle: 800 food, 200 guld, 2 Feudaltidens bygninger
    • Imperial 1000 food, 800 guld, 2 Castle Age bygninger (eller 1 slot)
  • De mål, der er angivet i artiklen, er for alle at opnå. Mange af dem er vanskeligt for uerfarne spillere, men det er vigtigt at altid forsøge at sigte tættere på det.
  • Hvis du på noget tidspunkt bliver hastet eller angrebet, skal du trykke H og tryk derefter på B. Dette vil garnisonere landsbyboere i enhver nærliggende garnisonsby bygning (bymidte, slot, tårn).
  • Indse, at der under single player, når skærmen er sort (lige før spillet starter), kan du trykke H CCCC (eller H shift-C). Du skulle høre byens centrum lyd, når du trykker på H, selvom du ikke kan se noget endnu. Hvis du venter med at gøre denne kombination lige efter den sorte skærm, så 1:40 mål er umuligt at opnå (du vil ende op i nærheden af ​​1:45 til 1:48).
  • Genvejstaster skal læres og anvendes. Denne måde, det er meget mere effektivt for spilleren at udvikle hans / hendes civilisation ved at bruge venstre hånd for genvejstaster og skiftet knappen, og højre hånd til at rulle og mus handlinger.

Advarsler

  • Pas på de rushers. De tre typer af rushers er feudale rusher ("Frusher"), tidlig Castle rusher, og sene Slot rusher.
    • Den typiske feudale rusher finder og spejdere din by tidligt for at finde din tømmer lejr. De vil så typisk sende bueskytter, spearmen og forposter (sjældent mænd-at-arms) at chikanere lumberjacks og bremse produktionen (IKKE at dræbe landsbyboere). Da det stadig er tidligt i spillet, bremse produktionen er meget skadeligt for din økonomiske udvikling. Et vagttårn kan kun delvist løse Frusher s chikane.
    • Den tidlige Castle rusher er langt den mest farlige. De er en civilisation, der skaber omkring 6-10 riddere og et par rambukke. Denne gang deres mål er at dræbe landsbyboere nær tømmer lejren, minedrift lejre, og afsidesliggende gårde, der omgiver møller, samtidig med at ødelægge byens centrum ved hjælp af væddere. Pikemen bør afhjælpe denne trussel, sammen med et par kameler (hvis du er en kamel civilisation eller byzantinerne). Infantry eller riddere kan stoppe murbrækker truslen (ikke byens centrum, fordi rambukke har betydelig gennembore rustning).
    • Den sene Castle rusher har en lignende mål, men med en langt mere udviklet hær. Enheder brugt varierer og afhænger af den civilisation.
    • Du skal være i stand til at inddrive nok, så du er i stand til at komme tilbage på sporet. Hvis du ikke gendanne hurtigt nok, vil du bagefter dine modstandere og allierede. (Hvis din produktion er meget langsom i det feudale Age, spillet er temmelig meget over. Din fjende er lykkedes.) Hvis du komme sig, så hele rush vil være af ringe omkostninger for dig, og af store omkostninger for din modstander. En tæller-rush er én måde at drage fordel af denne midlertidige svaghed.
    • Dark Age rushers (Drushers) kun eksisterer i høje niveauer af spil (og meget sjældent nedenfor), og er ikke almindeligt anvendt på grund af de alvorlige begrænsninger af Dark Age militæret. Typisk vil de sende omkring 4 milits samt spejder kavaleri og nogle landsbyboere til at chikanere dine landsbyboere på tømmer lejr og guldmine. Fordi drushing er ualmindeligt, behøver du ikke at bekymre sig om rushers indtil feudale tidsalder.