Wkudk

Hvordan at kortlægge for Garry s mod med kilde sdk

Garry s Mod mapping er meget lig HL2 mapping (hvis ikke ligefrem identiske), med mindre du bruger brugerdefinerede objekter specificeret for GMOD kun, i hvilket tilfælde ville gøre kortet unikt for GMOD. Anyways, vil denne tutorial hjælpe dig oprette din allerførste kort.

Steps

Hvordan at kortlægge for Garry s mod med kilde sdk. Først åbner damp, og gå til fanen Værktøjer.
Hvordan at kortlægge for Garry s mod med kilde sdk. Først åbner damp, og gå til fanen Værktøjer.
  1. 1
    Først åbner damp, og gå til fanen Værktøjer.
  2. 2
    Open source SDK.
  3. 3
    Hvis dette er din første gang kører source SDK til Garry s mod, vil du ikke se "Garry s mod" som en mulighed. Se under tips til at finde ud af, hvordan man får det til at dukke op. Du kan vælge HL2 eller HL2DM stedet enten fungere fint.
  4. 4
    Nu har du din hammer oprettet til GMOD, kan du begynde kortlægning. Tid til en kort oversigt over de værktøjer, du skal arbejde med.
  5. 5
    Markeringsværktøjet - Udvælgelsen værktøj er nyttigt, da det har evnen til at vælge objekter, enheder og så videre (deraf navnet). Temmelig meget selvforklarende.
  6. 6
    Forstør værktøj - igen, en anden selvforklarende værktøj. Den Magnify Tool er ikke meget vigtigt (jeg aldrig bruge det). Brug musehjulet mens du bruger Camera værktøjet zoomer ind og ud lige så meget som dette værktøj gør.
  7. 7
    Camera værktøj - dette værktøj er yderst nyttigt, da det giver mulighed for mapper for at få en 3D-perspektiv i hans kort (. Du kan skifte mellem, hvad kameraet værktøjet gør i visningen menulinjen) Venstre klik for at ændre hvor kameraet står overfor, og til højre klik for at maskingeværild kameraet. Hvis du ser på en af ​​dine 3 net, mens du bruger Cam værktøj, kan du venstre klik derefter trække musen til at indstille et perspektiv point.
  8. 8
    Entity værktøj - et af de vigtigste redskaber, den enhed værktøj giver dig mulighed for at placere enheder såsom info_player_start ~ player gyder. Få adgang til listen over enheder, når du klikker på Entity Tool, bør en liste på nederste højre side af din Hammer sige "Kategorier: Virksomheder" klik på drop down menuen under det, og du vil finde en liste over enheder til gyde. Mest almindeligt anvendte er info_player_start, lys, light_environment, prop_physics, etc etc.
  9. 9
    Bloker oprettelsen værktøj - BC værktøj er det vigtigste redskab i hammer, da det er hvad der giver dig mulighed for at oprette dine kort. Det bruges til at skabe den "skrog" af kortet.
  10. 10
    Texture ansøgning værktøj - dette værktøj er nyttigt, fordi det kan du målrette en tekstur på en overflade i stedet for hele objektets tekstur. Du kan også erstatte teksturer, rotere og skalere dem. Den "Displacement 'værktøj bruges til at gøre bakker og sådan.
  11. 11
    Påfør texture værktøj - selvforklarende-det bare ændrer noget, du har valgt med uanset tekstur du i øjeblikket har i din øverste højre tekstur menu.
  12. 12
    Anvend decals værktøj - dette værktøj er for at anvende mærkater, som er semi-vigtig. Decals help 'forskønne' et kort (plakater, spray maling, osv.). For at bruge den, skal du klikke på markeringsværktøjet, og klik derefter på Apply Decals værktøjet, så mens du kigger på en væg du ønsker at anvende et mærkat på, skal du klikke på den i 3D render vinduet og det skal poppe op på denne væg.
  13. 13
    Påfør overlay værktøj - Jeg har aldrig brugt dette værktøj, så dens * naturligvis * ikke meget vigtigt. Mit gæt er, at det tager de samme overlay funktioner (tekstur programfunktioner) og anvender dem på den valgte overflade.
  14. 14
    Clipping værktøj - dette værktøj er en af de to fedeste værktøjer. Den klipning værktøj giver dig mulighed for at klippe vægge og i sidste ende gøre dem ikke rektangler på alle, som hvordan de blev udklækket. Det er virkelig sød. Du skulle prøve det.
  15. 15
    Vertex manipulation værktøj - her er den anden sødeste værktøj. Almindelig og enkel, og det sparker røv. Du har brug gjort noget, Vertex Manipulation værktøj kan gøre det for dig. Det tillader dig at, ja, 'plain and simple ", manipulere toppunkter.
  16. 16
    Nu hvor du har det grundlæggende ned for hvilke værktøjer du skal bruge, bør du begynde kortlægning.
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  26. 26
  27. 27
  28. 28
  29. 29
    Lille, men meget vigtig bemærkning: Hvis din garrysmod kort dosent arbejde. Og fejl kommer: gameinfo.txt mangler. Der er løsningen: kopiere og indsætte (arbejdede for mig) at finde og kopiere, gameinfo.txt og derefter indsætte det til garrysmod \ garrysmod. Nu nulstille din hammer og så skal det virke.

Tips

Advarsler

  • Det er vigtigt, at du lukker din kort fra resten af ​​kortlægningen plads. I modsat fald vil resultere i et kort læk og undlod kompilere din kort, betyder det, at når du starter op kortet i Garry s Mod det vil enten gå ned, mens din lægger det eller det vil ikke køre på alle.
  • Source SDK er en damp-værktøj, der anvendes til fremstilling af brugerdefineret indhold, og er designet til professionelle brugere.

Ting du behøver

  • Steam
  • Garry s Mod
  • Source SDK
  • Half-Life 2 eller en kilde spil
  • Team Fortress 2 er gratis og er et af de source spil