Wkudk

Hvordan at spore et billede ved hjælp af Photoshop

Hvis du elsker at lave stregtegninger, men er calligraphically udfordret, tage hjertet: Photoshop gør det nemt for dig skaber fejlfri stregtegninger ved at spore. Vi viser dig, hvordan du tager et eksisterende billede og oprette din egen version, som du kan tilpasse, ændre og forbedre for dig selv! De metoder, her vil arbejde på både en pc og en Mac, og alle versioner af Photoshop (eller enhver grafik program, der understøtter Bezier-kurver).

Steps

Hvordan at spore et billede ved hjælp af Photoshop. Åbn et billede, du ønsker at spore.
Hvordan at spore et billede ved hjælp af Photoshop. Åbn et billede, du ønsker at spore.
  1. 1
    Åbn et billede, du ønsker at spore. For praksis, kan du få fat i ethvert billede, du ønsker fra internettet, scanne noget selv, eller for at følge med denne tutorial, kan du bruge vores prøve billede ved ctrl-klikke. (Kommando-klik på en Macintosh). Gem billedet på din computer, hvor du let kan finde den.
  2. 2
    Åbn Photoshop. Kontroller interfacekablet sørge både vinduet Lag og Kurver vinduet er synlige.
  3. 3
    Der er to måder at opnå det næste skridt, som er at placere dit billede på toppen af en almindelig hvid lag:
    • Lav en ny tom fil i Photoshop (eller enhver anden billedredigeringsprogram, der understøtter Bezier-kurver).
    • Indstil din billedstørrelse til at matche det billede, du har valgt at spore. I denne øvelse, skal du indstille din billedstørrelse til 5 "x 7" ved 300 dpi, med en hvid baggrund.
    • Åbn dit valgte billede. Den vises som et andet lag hedder "Lag 1" ovenfor laget hedder Background.
    • Dobbeltklik på miniaturebilledet i vinduet Lag, og den resulterende dialogboks, navnet ændret til "Original Image."
  4. 4
    Prøv denne alternative metode, når det er nødvendigt. Åbn det oprindelige billede i Photoshop uden at oprette et nyt dokument først. Dette er nyttigt, når du ønsker at fange den størrelse og dpi af den oprindelige, selvom det tager et par ekstra skridt til at forberede.
    • Højreklik på baggrundslaget miniature og vælge Lag fra baggrund... I den resulterende dialogboks, navnet ændret til "Original Image."
    • Opret et nyt lag ved at klikke på "Opret et nyt lag" knappen.
    • Træk det nye lag, så det er under laget "oprindelige billede."
  5. 5
    Klik for at markere laget "oprindelige billede." Ændre opaciteten af ​​originalbillede til 50% eller deromkring. Det vil "grå out" billedet, så din nye kopi linjer nemmere at se.
  6. 6
    Vælg zoom-værktøjet (Z). Klik og hold på midten af ​​billedet, du vil zoome ind på og flytte musen for at justere størrelsen.
    • Det er ligegyldigt, hvor fuzzy originalen måtte være, da du opretter dit eget nye kunstværker og bare bruge det originale billede som en vejledning. Men hvis originalen er meget lille, kan du ønsker at skalere det, før du kopiere (brug Billede | størrelse med "Resample" kontrolleret).
  7. 7
    Klik på stierne fane. Opret en ny sti ved at klikke på 'Opret ny sti nederst på Paths vinduet. Dobbeltklik på den, og omdøbe den. Vi har kaldt det "Fishy" i dette eksempel.
  8. 8
    Vælg værktøjet Pen (P). Brug pennen værktøj til at spore i de vigtigste linjer fra det billede, du ønsker at kopiere, på følgende måde:
    • Trace den primære billede. For vores eksempel, start hvor halen slutter kroppen. Klik og hold der til at oprette et ankerpunkt, og derefter trække musen hen imod finnerne. Kontrol punkter vil springe ud fra click placering. Slip musen om, hvor vist her:
    • Opret et andet ankerpunkt under rygfinner, og træk til højre, som vist. Nøglen med sporing er at bruge så få ankre som muligt for de mest jævne linjer.
    • Bemærk, at når du opretter disse ankerpunkter, vil du se Bezier-kurve mellem dem. I sidste ende ønsker vi denne kurve til at matche konturerne af tegningen, men det er ikke nødvendigt at få det perfekte på den første pass. Det er nemmere og hurtigere at rydde op i linjer ved hjælp af værktøjet Direkte markering, som vi vil dække nedenfor.
    • Tilføj et ankerpunkt på spidsen af ​​næsen, og en anden, hvor næsen bliver smil. Du vil bemærke på dette punkt, at du kan afslutte smil, eller fortsætte med at tegne kroppen. Vi kommer til at fortsætte skitserer kroppen, men som du kan se, er der en skarp drejning mellem smil og resten af ​​kroppen. For at bryde Bezier-kurve på dette punkt, Alt-klik (Option-klik) på venstre kontrolpunkt. Markøren bliver til et omvendt V. Træk den ned kontrolpunktet, så linen flugter med kroppen:
    • Afslut sporing hoveddelen af ​​fisken. For at gøre meget snævre hjørner, såsom midten af ​​halen, skal du blot klikke én gang i stedet for at klikke og trække.
    • At lukke kroppen stien, klik på den oprindelige ankerpunkt. Må ikke bekymre dig, hvis enden ser helt forkert: Vi ordner, at efter vi er færdig med at udfylde i detaljerne.
    • For at holde alle de stier på den samme sti lag, skal du fravælge, derefter igen vælge den samme vej, før du fortsætter. Hvis du vil oprette en ny sti lag for hver del, skal du fravælge stien, så begynde at tegne med pennen værktøj. En ny vej, titlen Work Path, vil blive oprettet. Vær sikker på at dobbeltklikke på stien og omdøbe den, før du fortsætter-work stier er kun midlertidig.
  9. 9
    Tilføj detaljer. Først ved hjælp af de samme teknikker for at klikke, trække, og ved hjælp af Alt (Option) for at bryde kurverne, spore de øverste finner Først skal du sørge stien "Fishy" er valgt, og derefter tilføje finnerne:
    • Fortsæt med den samme proces, for at tilføje de to nederste finner, det smil, øjeæblet og eleven, indtil hele fisken er skitseret.
  10. 10
    Ryd op kurverne. Chancerne er, de Bezier linjer er ikke ligefrem spore den oprindelige omrids af fisken. For at rengøre disse op, skal du først vælge (A) fra værktøjskassen.
    • Når du klikker på hvert ankerpunkt, vil du se i håndtagene på begge ender af Bezier-kurve, der styrer formen af ​​denne kurve. Juster dem, så linen matcher den oprindelige linje så tæt som muligt. Brug Alt (Option) nede, så skulle flytte et kontrolpunkt uafhængigt.
  11. 11
    Gør det unikt! Gør din opsporing ind i din egen helt nye skabelse ved at flytte ankerpunkter og håndtag rundt. Prøv at lave hoveder større eller mindre, vender et smil i en grimasse, tilføjer ekstra funktioner-hvad pirrer din fantasi! Du kan også ændre en Bezier-kurve ved at klikke på stregen-, mens du trækker, bliver i håndtagene på begge ender justeres automatisk.
  12. 12
    Tegn det ud. Når du har en grundlæggende vej du vil, kan du gøre det til en stregtegning. Skift tilbage til Layer fanen, og oprette et nyt lag over det oprindelige billede lag.
  13. 13
    Vælg Penselværktøjet (B). Fra børsten du vælge en rund børste, sæt den til 5 pixels diameter (for fishy eksempel brug uanset størrelse er passende for andre tegninger) og indstille Hårdhed til 100.
  14. 14
    Skift tilbage til stierne fane. Vælg kurvemarkeringsværktøjet (A) (Sørg for at vælge den Path Selection, ikke værktøjet Direkte markering. Det er en sort pil i stedet for en hvid én).
    • Klik på den linje, der definerer kroppen af ​​fisken, og vælg Stroke Sub Path.
    • I den resulterende dialogboks, sørg for at "Brush" er valgt i menuen Funktioner. Du kan vælge at simulere tryk eller ej. For dette eksempel, skal du ikke aktivere denne mulighed. Du har nu omridset af fisk!
    • Fortsæt med hvert delkurve du har oprettet-finner, mund og øjeæblet-udvælgelse, højreklikke og vælge Stroke delkurve for hver enkelt. Vælg Fyld delkurve for eleven.
    • At rydde op nogen linjer, skifte tilbage til Layer fanen, og slette eller trimme hvad du ikke kan lide (eller bruge penslen til at tilføje flere detaljer-selv fylde med farve). Når du er færdig, skal din fisk se noget som dette:
    • Bruge forskellige børste størrelser og typer til at gøre din tegneserie mere interessant.

Tips

  • Indsend din lokale skole brev, avis, er samfundet gruppe osv. Folk altid på udkig efter sjove tilføjelser til sætte fut deres publikationer, især hvis du giver det gratis!
  • Øv på let billeder som fisken billedet. Når du lærer at styre Bezier-kurver, vil du være i stand til at gøre meget kompleks redigering, eller gøre meget sofistikeret stregtegninger.
  • Opret et bibliotek af objekter og tegn, du kan opbygge og vokse.
  • Se efter andre artikler om, hvordan at male, farve og skygge dine stregtegninger tegnefilm.
  • Tilføj billedtekster for en række humoristiske situationer.
  • For enhver offentlig distribution, enten gratis eller betalt være sikker på at nogen billeder du bruger, er dit, eller du har tilladelse fra indehaveren. Kopiering originale værker, selv hvis du ændre dem, er stadig en overtrædelse af loven om ophavsret.
  • Hvis du gør en masse streggrafik, kan du finde et værktøj som Illustrator at være meget bedre til dine behov.
  • Du kan også bruge fotografier til at skabe meget realistisk ud stregtegninger, som denne 8 track patron lavet i et par minutter med ovenstående trin.
  • Få inspiration fra en række forskellige kilder, tilpasse og forbedre - gøre det til din egen!

Advarsler

  • Kend og respektere de originale kunstværker ejere.
  • Må ikke bare kopiere andre folks arbejde (hvor er det sjove i det?).