Wkudk

Hvordan til at handle

Har du nødt til at handle for en klasse projekt eller skole spille? Eller har du store drømme om at være en skuespiller på det hvide lærred? Hvis ja, skal du mestre det grundlæggende i at handle. Læs videre for nogle tips til, hvordan du kan forbedre dine handler færdigheder.

Steps

Hvordan til at handle. Må ikke være en diva.
Hvordan til at handle. Må ikke være en diva.

Prep arbejde

Fungerende kan ofte være en nervepirrende oplevelse, især hvis du har sceneskræk eller er nervøse taler foran folk. Brug følgende tip til at sætte dig selv i den zone, før du begynde at handle.

  1. 1
    Tag det roligt. Tag en dyb indånding. Det hjælper en masse mennesker, hvis de spændt op hele deres krop og holde det på den måde i et par sekunder. Så bare slappe alle dine muskler. "Kasse vejrtrækning" er også en god metode. Træk vejret ind i 4 sekunder, hold i 4 sekunder, og derefter puste ud i 4 sekunder. Den samlede effekt vil berolige dig ned
  2. 2
    Undersøgelse dine linjer. For at være sikker, når du handler, vil du nødt til at kende din side så godt som du kan
    • Når du er nervøs, kan det ofte være let at glemme dine linjer eller kæmpe med dem. For at undgå at blive mundlam på scenen, vil du ønsker at lære dine linjer så godt og huske dem, så du ikke behøver at bekymre sig om dem overhovedet.
    • Læs gennem dine linjer hver aften inden du går i seng. Når du har fået styr på det, begynde at forsøge at recitere linjerne for dig selv og se hvor langt du kan gå uden et blik på manuskriptet.
    • Øv siger linjerne med en ven eller et familiemedlem og få dem spille de andre tegn. På den måde vil du også huske led i dine linjer, og når du skulle til at sige dem.
    • Øv dine linjer den måde, du ønsker at levere dem på scenen eller foran kameraet. Må ikke bare huske dem - sige dem højt, så ofte du kan, så du ved, hvor hurtigt du skal tale, og hvor højt du skal aflevere linjerne.
  3. 3
    Lyt til direktøren. Direktøren kender det samlede billede af produktionen, så han eller hun vil vide, hvad de taler om. Tage deres kritik eller forslag alvorligt..
    • Tag regibemærkninger alvorligt og indarbejde det, når du øve dine linjer.
    • Stille spørgsmål, hvis du er uklart om, hvordan du skal gøre noget. Hvis du ikke er sikker på, hvordan din karakter ville reagere på noget, eller hvordan du skal levere en bestemt linje, skal du ikke være bange for at spørge instruktøren. De har som regel en temmelig klar fornemmelse af, hvad de leder efter.
  4. 4
    Må ikke være en diva. Husk, at handler ikke handler om dig, og at hele produktionen er en holdindsats.
    • Når du er en skuespiller, er du nødt til at arbejde med mange forskellige mennesker, herunder direktører, forfattere, designere, andre aktører, scene besætning, produktionsmedarbejdere og meget mere. For at gøre dit job godt, vil du nødt til at samarbejde med alle disse forskellige mennesker og gøre det en holdindsats.
    • Lyt til andre, når de komme med forslag. Ofte kan det gøre dig bedre til din rolle.
    • Læs dine linjer med dine medspillere og praksis. Selv hvis du kender dine linjer perfekt selv, er du nødt til at arbejde sammen med andre mennesker på levering og arbejde på scenen sammen. Du skal spille ud af dine medspillere, ikke blot at levere linjer ved dig selv.
  5. 5
    Udvikl din karakter. Når du handler, du ønsker at blive din karakter og fuldt fordybe dig i den rolle.
    • Bære rundt på en notesbog og skriv ting om din karakter i det. Hvis de ikke har en fuld tilbage historie endnu, lave en til dem. Jo mere du ved om din karakter og hans eller hendes bevæggrunde, jo bedre vil du være i portrættere tegnet.
      • Nedskrive deres egenskaber, så du kan henvise til dem, når du spekulerer på, hvordan din karakter ville sige noget. For eksempel, hvis du har en genert karakter kan du skrive ned, "Shy. Når rettet, se på fødder og bide læben. Leg med objekter og skælde hvis nervøs. Må ikke gøre øjenkontakt."
    • Forskning alt, hvad du kan om den karakter, hvis det er baseret på en virkelig person. Hvis ikke, forskning tidsperiode karakter er angiveligt fra hvor de boede, og de historiske begivenheder, der skete omkring din karakter.
    • Øv reagerer som din karakter. Hvis du er ude med vennerne, så fortæl dem, at du kommer til at være i karakter og handle som din karakter ville hele tiden. Tale som dem, reagerer begivenheder som dem og endda gå steder, at de foretrækker.
      • Dette er også en god øvelse at gøre med dine medspillere. Har en øvelse, hvor du ikke bare læse linjer, men i stedet improvisere baseret ud af dine karakterer.
  6. 6
    Hold en positiv holdning. Nogle gange kan bekymre sig om at rode op eller andre folks reaktioner ødelægge din sindstilstand.
    • Du ønsker at arbejde hårdt på at forbedre din karakter og dine handler færdigheder, men ikke bekymre dig for meget om at rode op.
    • Tag kritik med et gran salt. Hvis din instruktør fortæller dig til at gøre noget anderledes, ikke tage det som en personlig fornærmelse. I stedet ser det som en chance for at forbedre dit skuespil.
    • Have det sjovt. Dit skuespil forbedres, og er mere naturligt, når man har det sjovt i stedet for at understrege ud. Ved at være positiv og lindre spændinger og stress, vil du være i stand til at glide ind i din karakter lettere.

Når du handler

  1. 1
    Slip dine hæmninger. Praksis afspændingsøvelser, få i karakter, og derefter stoppe bekymre sig om, hvordan andre vil opfatte dig.
    • Kig i spejlet og sige, "Jeg er ikke længere mig selv. Jeg nu [indsæt karakter navn]." Du er ikke dig selv mere, så du ikke behøver at bekymre sig om, hvad folk tænker om dig.
    • Husk, at når du gør noget, er publikum ikke se dig. De ser din karakter.
    • Fat på, hvad du er bange for. Er du bange for at glemme dine linjer eller frysning op på scenen eller foran kameraet? Når du rodet op under prøverne, improvisere og holde gang i stedet for at stoppe og starte forfra. Dette vil lære dig at rulle med slag, når du er på scenen.
  2. 2
    Vide, hvornår det er din tur. Vær opmærksom på, når det er din tid til at gå på scenen eller indtaste en scene.
    • Når det er næsten din tur, skal du være venter i kulissen (eller slukket kameraet), at få dig selv i karakter med dine rekvisitter og dine linjer læses.
    • Gå til badeværelset før forestillingen begynder. Du ønsker ikke at gå glip af din cue, fordi du var slukket ved hjælp af offentligt toilet, eller snuppe noget at spise.
    • Lyt omhyggeligt til din cue. Selv hvis du tror, ​​du kender omkring hvad tid du skulle til at gå på, være opmærksom og lytte opmærksomt til den scene, der sker. Må ikke få distraheret eller tale med andre mennesker.
    • Læs sammen i scriptet, før det er din tur til at gå op. Når du kommer ind i vanen med at læse sammen i scriptet, vil du vide præcis, hvornår din karakter kommer ind i billedet.
    • Hvis der er en nødsituation, og du absolut nødt til at gå på toilettet eller køre til din bil, så lad nogen vide, selvom du tror, ​​du vil være tilbage i tid til din scene. Du ønsker ikke folk til at gå i panik, hvis de leder efter dig.
  3. 3
    Vær opmærksom på din position og omgivelser. Når du er i et teaterstykke eller på kamera, du ønsker at vide, hvor du skal være rumligt.
    • Vide, hvor man står, og hvor tæt du skal være på dine medspillere eller visse rekvisitter.
    • Når du taler, drej let mod publikum. Du ønsker at publikum skal kunne se dig og høre din stemme.
    • Hvis du filmer noget, ikke se direkte på kameraet, medmindre direktøren fortæller dig, at du skal. I stedet tale med de andre skuespillere og interagere med omgivelserne som din karakter ville.
  4. 4
    Project. Tal højere end du normalt ville, så alle kan høre dig og kameraet kan fange lyden.
    • Tal ikke absurd - bare sørg for, at din stemme bærer, og at du ikke mumler eller taler i et indendørs stemme til dine medspillere.
    • Hvis du er i et teaterstykke, skal du sørge for, at folk i ryggen af ​​publikum kan høre dig, så stå oprejst, projicere din stemme og sørg for at du vender lidt mod publikum. Du ønsker ikke at tale til bagvæggen.
    • Tal ikke for hurtigt. Dette er ofte garbles dine ord og gør det vanskeligt at høre, hvad du siger.
  5. 5
    Formulere. Når du er på scenen eller foran kameraet, er du nødt til at sige dine ord klart og sørge for alle de lyde er veldefinerede.
    • Tal langsomt og sørg for alle dine konsonanter er til stede.
    • Sørg for at der er en pause mellem hver af de ord, du siger, så de ikke løber sammen.
    • Overdriv ikke din udsigelsen, da det kan komme på tværs af klingende unaturligt. Du ønsker at sørge for din stemme lyder klar, men ikke som du overacting. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du er over eller under enunciating dine ord, så spørg instruktøren og dine medspillere.
  6. 6
    Ophold i karakter. Hvis du glemmer alt andet, bare huske, at du skal være din karakter og ikke glide op og blive din normale selv.
    • Hvis du glemmer en linje, siger noget at din karakter ville i denne situation.
    • Hvis der er en fase uheld eller noget ikke sker som planlagt, bare blive i karakter og reagerer, som din karakter ville.
  7. 7
    Emote. Som skuespiller har du til at skildre nogle følelser, og sørg for, at publikum kan se, hvad du føler, uanset om du er på scenen eller foran kameraet.
    • Må ikke bare woodenly levere dine linjer, og forventer, at det er alt hvad du skal gøre. Du bør sætte tænkt i, hvordan din karakter vil reagere følelsesmæssigt og hvordan du kunne skildre det.
    • Manipulere tonen i din stemme. Hvis din karakter er ked af, du måske vil have din stemme til at lyde hårdere og mindre kontrolleret. Hvis din karakter er ophidset eller nervøs, gør din stemme gå højere.
    • Brug fagter og kropssprog til at formidle følelser. Må ikke bare stå der med hænderne på dine sider. Hvis din karakter er vred, vinke dine hænder og stomp dine fødder. Hvis tegnet er trist, luns dine skuldre og hænge dit hoved.
  8. 8
    Når det hele er overstået, tager en sløjfe. Hvis du er i et teaterstykke eller teater produktion, bør du allernådigst komme ud og bøje sig for bifald.
    • Selvom stykket er slut, og det hele støbte og besætning er normalt på scenen, skal du stadig forsøge at forblive i karakter.
    • Handle som din karakter ville, hvis han eller hun blev bedt om at bøje sig for et publikum. For eksempel, hvis din karakter er genert kan du gøre en hurtig neje og derefter styrte ud i kulissen.
    • Publikum kan lide at se skuespillerne stadig i karakter, når de kommer ud på scenen. Hvis du ikke optræde som din karakter, kan det ofte bryde illusionen af ​​stykket.
  9. 9
    Vis venlighed og kammeratskab. Du ønsker at opbygge en rapport med de mennesker, du arbejder med, og vise dem, at du sætter pris på det arbejde, de har gjort.
    • Ønsker din kollega aktører held og lykke og fortælle dem, når du troede, de gjorde et stort stykke arbejde. Sig: "Bryd et ben!" inden de går på scenen og: "Du klarede det flot!" efter at de er færdig.
    • Tak besætningsmedlemmer for deres hårde arbejde. For eksempel, hvis du havde en virkelig stor makeup artist kan du fortælle hende, "Jeg sætter stor pris på det arbejde, du har gjort. Jeg kunne ikke have mere lignede karakter!"

Tips

  • Warm-up, før et forsøg på projektering. Gøre simple åndedrætsøvelser til at hjælpe din hals varme op og gøre lille krop ryster at hjælpe med at få de "kuldegysninger" ud, før du går på scenen.
  • Undersøgelse skuespillere du beundrer. Du kan se op videoer af dine favorit skuespillere og lytte til deres tips. Skriv ned dem, der inspirerer dig og forsøge at indarbejde dem når du øver.
  • Hvis du stadig er ved at udvikle din karakter, folk watch. Du kan se på fremmede eller folk du kender og samle op på vaner og manerer, som du gerne vil indarbejde i din karakter.
  • Tænk på et tidspunkt i dit eget liv, når du havde en følelsesmæssig reaktion at fremkalde figurens følelsesmæssige reaktion. For eksempel, hvis din karakter er meget trist du måske lyst til at tænke på et tidspunkt, hvor du havde at sætte din hund ned eller en slægtning døde.
  • Husk at trække vejret regelmæssigt, når du er på scenen eller foran kameraet. Dette vil hjælpe dig til at slappe af og vil hjælpe dig med at levere dine linjer mere klart.
  • Spørg andre til dit skuespil. Nogle gange, direktører tilbyder private klasser til at hjælpe dig med at få det bedre.