Wkudk

Sådan mime

Mime er en af ​​de ældste former for teater. Mimer handle en række historier, der kun bruger deres kroppe, uden at tale. Her er hvordan man kommer i gang at blive en mime.

Steps

Sådan mime. Klæde sig som en mime (ekstraudstyr).
Sådan mime. Klæde sig som en mime (ekstraudstyr).
  1. 1
    Klæde sig som en mime (ekstraudstyr). Hvis du ønsker at klæde sig som en mime, så prøv:
    • Iført mime makeup. En mime er øjeblikkeligt identificerbare ved hans eller hendes makeup-hvid fedt maling over ansigtet (men ikke på halsen), tyk sort eyeliner med stiliserede "tårer" kører til omkring midten af ​​kindbenene, mørke malede-på øjenbryn og sort eller mørk rød læbestift. Du kan også prøve små cirkler af lys rosa blush for et lykkeligt eller piget mime.
    • Iført en mime kostume. Alvorlige mimer måske ikke bære den klassiske "kostume" længere, men det er en let genkendelig Halloween eller fest kostume. Find en sort-hvid vandret stribet skjorte, ideelt med en båd hals og trekvarte ærmer. Bær mørke bukser, sorte seler, hvide håndled længde handsker og en sort bowlerhat at fuldføre look.
  2. 2
    Brug din krop til at snakke. Tale eller munden ord er unødvendig under miming. Brug i stedet ansigtsudtryk, fagter og kropsholdning at gøre det "taler".
    • Brug et spejl (eller et publikum) til at vurdere, hvilke bevægelser der er de mest succesfulde i at formidle følelser, holdninger og reaktioner. En fuld-længde spejl er en nødvendighed for begyndere, men huske på spejlet er en ven, du bliver nødt til at efterlade på ydeevne tid.
    • Et videokamera, hvis den findes, er et andet uvurderligt værktøj.
  3. 3
    Start med grundlæggende mime teknikker: Der er nogle temmelig grundlæggende erfaringer, som de fleste mimer starter med..
    • Dyrk din fantasi. Brug din fantasi kan ikke understreges nok i at skabe illusioner. Vigtigst er en mime til virkelig tror illusionen er reel. Naturligvis mere virkelig illusionen er for mime, jo mere realistisk det vil være for dit publikum. Dette kan ske gennem praksis. For eksempel lader væggen er reel. Se væggen i forskellige farver. Føl muren i forskellige teksturer, dvs føler det ru, glat, våd, tør, kold eller varm. Brug disse samme teknikker samtidig med at øve alle illusioner. Du vil også finde din krop reagerer naturligt til den illusion, hvis du er overbevist om det er virkeligt.
    • Udnyt et fast punkt. Dette kan mere almindeligt benævnt »pointe fixe ', men det er simpelthen den oprindelige franske ordlyd af' fast punkt." Dette er en utrolig simpel idé: mime lokaliserer et punkt med sin krop, og så holder det stille i rummet. Denne teknik er grundlaget for alle illusioner en mime kan oprette.
    • Tilføj linjer til faste punkter. Linjen bygger på faste punkt, i første omgang, ved blot at tilføje et andet fast punkt i rummet. Hvad gør dette en enestående teknisk færdighed er det ekstra vanskeligt at holde to punkter med samme relative afstand fra hinanden. Også den relative afstand mellem de to punkter bliver definitionen af ​​denne "konstruktion block '. Som sådan kan den linje blive 'un-fast ", så længe de to punkter holdes konstant i deres forhold til hinanden. En god anvendelse af dette begreb er 'mime væggen'.
    • Lav en dynamisk linje. Mens linjen ikke anvendte kraft til sine points, den dynamiske linje tilføjer, at element. Det er tanken påføres "trække rebet", men det kan anvendes på stort set alle magtanvendelse i en illusion. Hemmeligheden til dette begreb synkronisering konsekvenserne af en imaginær kraft i hele kroppen. I den henseende Dyanamic Line er hovedsagelig en forståelse af fysikken anvendt på den menneskelige krop. Dette kan synes kompliceret, men du kan få en fornemmelse for det meget nemt: Find en væg og placere begge dine hænder på det ca skulderhøjde. Skub let ind i væggen med hænderne. Som du skubber prøve at føle, hvor trykket hober sig op i din krop. Du skal føle sig presset i dine hænder, naturligvis, men du bør også føle en vis spænding i dine skuldre og hofter. Hvis du ikke kan føle noget, forsigtigt øge presset indtil du gør. Også prøve forskellige positioner, og føle, hvordan de ændrer det pres i din krop. Dynamisk linje opfordrer hukommelsen af ​​kræfter som dem i ovenstående øvelse at skabe realistiske illusioner om imaginære kræfter.
    • "Håndter" rum og stof. Dette er en fancy sætning for "at gøre ting ud af den blå luft." Dette er den mest komplicerede teknik at forklare, fordi det gør brug af mange af de elementer fra det foregående tre. Det er bedst tjent med et eksempel illusion: drible en basketball. Med én hånd, mime efterligner meget af ideen bag Dynamic Line, men ved hjælp af kun én hånd, han bruger kun ét punkt. I stedet for to punkter, mime forvandler hans resterende point i en figur: en afrundet håndflade med fingrene blidt oprullet over det. Denne form definerer 'rum' hvor illusionen eksisterer og tillader basketball, den 'stof', at eksistere i illusionen. Space / Matter Manipulation kan bruges til at oprette et vilkårligt antal objekter, tegn eller begivenheder ved at udnytte dette princip.
  4. 4
    Snup et reb. Foregive at have et reb dinglende før dig og forsøge at bestige det.
    • Skub ned og kravle tilbage op for bedste effekt. Når du når toppen, tørre sved væk fra din pande. Klatring et reb er en meget vanskelig illusion, hvis det gøres rigtigt. Forestil og mærk din fulde kropsvægt. Hvis du virkelig er klatring et reb, vil dine muskler strække og stamme. Dit ansigt vil grimasse i smertefulde indsats. Aftørring sved fra din pande vil være en naturlig reaktion. Hvis du aldrig har besteget en rigtig reb, så gør det med tilsyn i en polstret gym. Gør mentale noter af dine handlinger og reaktioner, selvom mange illusioner må ikke gøres med de nøjagtige bevægelser, som anvendes i virkeligheden bør den mentale indstilling (aka fantasi) være den samme som den ægte vare. (Se første tone nedenfor under "advarsler" og sørg for at varme op, før du forsøger denne illusion.)
  5. 5
    Foregive at være i en kasse. Hvis du er i en usynlig kasse, kan du trykke luften ud foran dig med dine hænder, først håndfladen og derefter fingrene. Handle, som om du forsøger at finde en vej ud af denne usynlige boks ved at identificere sine hjørner og sider. Kør den ene hånd på tværs af de "kanter" af din imaginære boks, som du forsøger at finde låget og din vej ud. Hvis du vil, kan du i sidste ende finde låget og vend det åbne dramatisk med begge arme i en triumferende gestus.
    • Forcere en stige. For at vise klatring en stige, grab på imaginære stigetrin går op i luften. Placer bolden af ​​den ene fod på jorden, som du ville sætte det på en stige rung. Træk ned trinene (holde hænderne bevæger sammen!), Som du går op på tæerne, og derefter vende tilbage ned med det modsatte fod nu "på en rung". Suppleant fødder og hænder, hver gang du "klatre". Hold dit fokus opad, som om du ser på det sted, som du er klatring. (Hvis det er en høj stige, kigge nedad lejlighedsvis for komisk effekt - vippe hovedet langsomt og forsigtigt, bare nok til at se nedad, og derefter se frem hurtigt, med et udtryk af alarm) Gør dine ben gør de samme bevægelser som hvis din fødder klatre op en rigtig stige.
    • Do "lean". Foregive at være lænet mod en lygtepæl, væg eller en tæller. Det lyder måske let, men tager ganske en masse styrke og koordination til "lean" på ingenting. Den grundlæggende lean har to dele. Begynd med fødderne omkring skulder-bredde fra hinanden.
    • For den øverste del: Hold din arm lidt væk fra din krop, med albuen bøjet, så din underarm er parallelt med jorden, og din hånd (håndled afslappet lidt) er i nærheden af ​​din torso. Nu hæve din skulder, når du bevæger dit bryst mod din albue (holde albuen på det samme punkt i rummet!).
    • Den nederste del: på samme tid, dit knæ bøje en anelse, idet din vægt på bøjede ben. Nettoeffekten bør være, at din albue bliver, hvor den er, men det ser ud som om din vægt er afgjort på den imaginære sted, hvor din albue hviler. Sørg for at du kun bøje benet under din hævet arm. Hold din modsatte ben helt lige, da dette øger illusion.
    • Se dig selv i et spejl, eller bruge et videokamera for at se, hvor effektiv teknikken er. Det er nogle gange mest effektive til at gøre denne teknik henkastet, med meget lidt overdrivelse overhovedet.
    • For en mere aktiv show af skæve, kan handlingen også indeholde snublende, glider og mangler lænede-på objekt helt.
  6. 6
    Tag på vinden. Foregive, at det er meget blæsende, og at du har en hård tid at stå op i det. Lad vinden buffet dig frem og tilbage. For at få ekstra morskab, indeholde en kamp med en paraply, der holder vende vrangen ud.
  7. 7
    Mime spise. Det kan meget morsomt at se en mime af at spise. Foregive at være tidskrævende en meget sjusket hamburger eller hotdog med hele indholdet slopping ned foran dit tøj. Tilfældigvis sprøjt ketchup mod øjet. Eller prøv peeling en banan og derefter glider over på skræl.
  8. 8
    Walk på plads. Et af ikonerne for mime er den stationære gåtur. Det er også et af de mest fysisk krævende bedrifter. Denne gang vender mønster af selve walking. Den "trailing" fod i mime walk understøtter ikke nogen vægt, men det repræsenterer vægtbærende foden af en normal gåtur. Dette er grunden til benet skal forblive lige i illusionen - det synes at være bære vægten. Her er hvordan du gør det.
    • Det er meget vigtigt at starte med en god kropsholdning. Du bør holde din mave i rimelig stramt, da det vil være tilbøjelige til at bevæge sig, når du ikke betaler opmærksomhed. Hold dine skuldre op og tilbage - ikke daske, bør dit bryst og hals være oprejst samt - ikke pustede ud.
    • Til at begynde, skal du placere hele vægten på bolden på den ene fod. Dette er din "fremad" fod. Bøj knæet over fremad foden lidt som du gør dette. Med din anden fod ("den afsluttende" fod) position tæerne parallelt tæerne af den forreste fod. Men holde din afsluttende foden fra rører jorden, samtidig med at den eneste af den bageste fod parallelt med gulvet. Hold dette ben helt lige.
    • Med din fremad fod, sænk langsomt hælen til jorden og rette benet. Som du gør dette, skal du flytte din afsluttende fod bagud og samtidig holde fodsålen parallel med jorden og ben lige - du skal føle en intens strækning langs bagsiden af ​​dit ben. Skub den bagerste ben så langt tilbage som du kan samtidig bevare alle de ovennævnte kvaliteter, og din saldo.
    • Når den efterfølgende foden er så langt tilbage som det kan gå, bringe det tilbage til parallel med din fremad fod. Prøv at samle op hælen på din afsluttende fod først, ligesom et naturligt skridt. Bøj dine ben, som du sætter den bageste fod frem.
    • Nu røre ned med bolden af ​​din afsluttende foden. Hvis du ser på dine fødder, er de nu i en nøjagtig modsatte af deres udgangsposition. Den "frem" fod er nu i "halter bagefter", og omvendt.
    • Overgangen vægt mellem disse fødder er det mest afgørende aspekt af den illusion! Du skal problemfrit overføre vægten fra din tidligere "frem" fod til din nye "fremad" fod. Samtidig, skal du løfte den nyligt befriede foden og begynde halter det bag dig. Dette vil tage en hel del øvelse at mestre.
    • Med alle de aktivitet i dine fødder, så glem ikke at flytte din overkrop! Svinge armene, så den forreste fod er altid modstand mod din fremad hånd. Også, inhalerer når du løfter din afsluttende fod til at komme frem, udånder, når du skubber din afsluttende fod tilbage.
    • Hvis du ikke bringe din afsluttende fod tilbage til parallel med din fremad fod, kan du blot overføre din vægt til det og begynde moonwalking!
  9. 9
    Gør mime interessant. Du kan gå til en one-off grine, eller du kan prøve at hæve mime til en højere kunstart. Hvis du opretter en historie fra din mime, vil du blive engagere din målgruppe og give ægte kunstnerisk resonans til kunsten miming. Tænk forud for en "fortælling", du gerne vil fortælle. Husk, at mime kan være meget smukt og bevægende hvis det gøres godt. At tage nogle af de ovenstående eksempler:
    • Det er en blæsende dag (vind / paraply mime), og du ønsker at gå til hamburger stand, hvor du møder en ven, der har en kat stukket op i et træ. Din ven beder dig om at klatre op ad stigen for at redde katten (ladder mime). Når du vender tilbage katten (mime i besiddelse af en sprællende og utaknemmelige cat), din ven behandler dig til en hamburger (sjusket, ketchup mime), og ligesom du forlader, du undlader at mærke en bananskræl liggende på jorden.
    • Hvis du ønsker at mime noget mere alvorligt, vedtage en stemning med dit tøj, make-up og belysning. Tænk ud af en alvorlig fortælling i forvejen. For eksempel kan du ønsker at fremhæve situationen for de hjemløse sover ude i kulden om vinteren. Maling på en trist ansigt, slid laset tøj og bruge dæmpet belysning. Tænk igennem en historie, der tillader dig at mime traske fortvivlelse, da den hjemløse søger husly for natten. Mime om en soveplads under en bro med kun en papkasse til en seng. Mime rystende og manglende evne til at sove godt. Projekt sorg at afspejle situationen for denne person.

Mere information

  • Der bliver fejret cirkus og teater kunstnere, der har formået at omfavne og kombinere forskellige discipliner af mime og klovneri med stor effekt. Joseph Grimaldi, far til engelsk Pantomime teater i slutningen af ​​1700-tallet, brugte komisk mime og trommen sange at etablere sin varig arv.
  • 200 år før, at sløret grænserne mellem klovne og mime så godt i den store tradition for commedia dell arte og det er aktieselskaber, der spredt ud over hele Europa, som har været forbudt af den romerske kirke. Vores måne står french mime Pjerrot har en stærk komisk afstamning i den italienske Komedie karakterer af Gian Farina, Peppe Nappa og Pedrolino. En kunstform, som stærkt påvirket værker af Shakespeare, Moliere, og Lope de Vega for at nævne et par stykker. Populariteten af ​​denne kunstform havde udholdt mere end 300 år på tværs af mange nationer.
  • Det 20. århundrede har også en sværm af kunstnere, der fejrede deres evner som klovn mime. Fra cirkus felt, kan man nævne den schweiziske klovn Grock, den legendariske Lou Jacobs & Otto Griebling fra Ringling Bros samt Leonid Yengibarov og Anotoly Nikulyn fra den sovjetiske æra af Moskva Circus. Som klovne, kunne de omfavner deres publikum i pantomime alene.
  • Fra teatret, music hall, film og tv, er det svært ikke at falde ind under fortrylles af Bert Williams, Chaplin, Keaton, Stan Laurel, Harpo Marx, Red Skelton, Marcel Marceau, Georges Carl og Dick Van Dyke. Deres indflydelse kan let ses i dag i den berømte kunstnere New Vaudeville Movement.
  • Penn & Teller, Bill Irwin, David Shiner, Geoff Hoyle, Robin Williams, og John Gilkey er gode eksempler for håbefulde mimer og klovner. Jo mere du øver din disciplin, jo før du begynder at omfavne andre teknikker i mime og klovneri at fremkalde latter.

Tips

  • Denne artikel omhandler kun en bestemt stil mime - "stil mime 'eller' illusion mime". Der er hundredvis af andre former, der har lidt at ingen lighed til Marcel Marceau eller Charlie Chaplin.
  • En meget god mime kunstner er meget efterspurgt på områder som teater, film og cirkus. Tænk på Cirque du Soleil og science fiction-film, hvor mimeartister kan udtrykke følelser uden ord og skabe en bro mellem vores menneskelige forventninger og dem af de Dreamworld og andre-wordly manifestationer.
  • I stedet for hvide ansigter bar gamle mimer masker eller simple sminke.
  • White make-up båret af mimer er faktisk lånt fra klovnen tradition. Det bruges i begge tilfælde at understrege karaktertræk og udtryk, så de kan tydeligt ses på afstand. Den hvide make-up var oprindeligt ment til at udtrykke en enkel, uskyldige karakter. Mime make-up tradition er kommet til at bruge mere stiliserede symboler, mens på samme tid forenkle farver og linjer.
  • Selvom mime kan synes tegneserieagtig, vær ikke bange for mere alvorlige emne. Mest kendte mimer, herunder Marcel Marceau og Charlie Chaplin, primært udført som modig, men ynkelige tegn (Bip og Vagabonden, henholdsvis).
  • Mange mime-uddannede personer nu opererer under betegnelsen "fysisk teater" for at undgå den sociale stigmatisering, der mime ofte inspirerer i dag. De fleste af disse kunstnere ikke bruger de traditionelle mime kostumer eller make-up.
  • Mimeartister er kendt for at bruge blank hvid ansigt make-up med sort skitserer øjne og andre ansigtstræk at overdrive følelserne. En sort og hvid stribet top, hvide handsker og en sort hat er også funktioner en traditionel mime kunstner kostume. Dette tøj og make-up har været en tradition for mange berømte mimeartister, herunder den legendariske Marcel Marceau. Men du behøver ikke at klæde denne måde, i virkeligheden er det betragtes som så kliché af moderne mimeartister at hovedparten af ​​dem med at undgå det.
  • "Mimer skal have ligene af gymnasterne, sind af skuespillere, og hjerter af digtere." - Etienne Decroux, "faderen til moderne mime"
  • Moonwalking og breakdance har lånt fra mime.
  • Hvis du er virkelig interesseret i at forfølge en karriere i mime, overveje at tage en mime kursus med en skole eller dramatiske kunst gruppe.

Advarsler

  • Mime kan være yderst anstrengende at udføre eller praksis. Forsøg ikke mime øvelser, hvis du har problemer med at udøve normalt.
  • Antagonisme eller frygt mod gade mime kunstnere kan undertiden komme ud af hånden. Aldrig udføre på et offentligt sted uden en ven eller leder nærheden ser forestillingen.
  • På samme måde som ovenfor, udføre aldrig på et offentligt sted uden et sikkert sted at trække sig tilbage til. (Aka en bil, omklædningsrum eller venlige business - ikke bruger offentlige toiletter.)
  • For at undgå stræk skader, altid varme op inden du forsøger mime øvelser miming kræver så meget agility dans eller skuespil.
  • Må ikke forveksle mime med klovneri. Mimer og klovner repræsentere forskellige broderskaber af komiske skuespil, og mens de to discipliner kan synes relateret, i dybden, de kunne ikke være mere tydelig.