Wkudk

Hvordan at være en bedre skuespiller

Har du nogensinde ønsket at begynde at handle, eller har du bare brug for nogle pejlemærker på at handle? Uanset hvad, vil tage disse enkle trin forbedre dig som skuespiller, samt forbedre dine chancer for landing en stor rolle!

Steps

Hvordan at være en bedre skuespiller. Fokuser din opmærksomhed på noget, på scenen.
Hvordan at være en bedre skuespiller. Fokuser din opmærksomhed på noget, på scenen.
  1. 1
    Tag det roligt. Store aktører tilbringer hele deres karriere lære at afslappe musklerne i deres ansigt og krop efter behag. Spændingen er meget tydeligt, når du er på scenen. Din stemme vil lyde tynd og vaklende, og dine bevægelser vil blive jerky og utiltrækkende. For at undgå disse stive og nervøs skærme, når du handler, er det vigtigt at være så afslappet som muligt. Selv en scene involverer high drama kræver afmålt og rolige koncentration fra skuespilleren. Så handle dramatisk, men være rolig indeni, og ikke arbejde dig op.
  2. 2
    Fokuser din opmærksomhed på noget, på scenen. Det kunne være en anden aktør, en prop, etc. Hold dig i nuet og aldrig stirre ud i rummet. Det er indlysende for publikum, hvis du er vagueing ud, og det er meget distraherende. Holde i øjeblikket gør det muligt at forblive i karakter og øger troværdighed af den rolle og spille sig selv. Også forsøge ikke at lege med dit tøj, eller bruge andre nervøse fagter, bare se på bagsiden af ​​teatret eller dit fokuspunkt, hvis du er anspændt.
  3. 3
    Fordyb dig selv i rollen helt. Glemme, at du foregiver, og forsøge at blive det tegn, du spiller. Envision, hvordan denne person reagerer på livet, hvordan denne person kjoler, vandreture, tænker og konverserer med andre. Vær ikke bange for at optræde som en anden, trække på disse visualiseringer, når portrættere tegnet. Altid ophold i denne tilstand i sindet, når de handler. Hvis du forsøger at foregive at være ked af det, det er en indsats, hvis du er ked af det, det kommer ud i dit skuespil godt. Forsøg ikke at handle karakter - i stedet, være tegnet.
  4. 4
    Husk, at alt er overdrevet på scenen. Hvis du op på en scene, skal du formulere dine ord (tale tydeligt). Alle de følelser på dit ansigt skal dannes på en mere intens måde, men husk at holde afslappet. Hvis du føler at du er over virkende, så er du sikkert handler lige nok. Øjne, smil, ansigtsudtryk, gestik, etc., skal være mere ekspansiv og dramatiske, end du nogensinde ville gøre dem i det virkelige liv. Vær forsigtig, hvis handler i foran et kamera, dog. Her skal du være mere subtile, som i det virkelige liv, fordi et kamera opfanger finesser meget let og brede og overdrevne bevægelser egnet til scenen handler ofte ser "hammed op" på film.
  5. 5
    Behandl de små ting som værende meget vigtigt. Hvis du udfører for et publikum enten bor eller på film, er du nødt til at gøre alt, hvad du kan for at gøre publikum til at tro det tegn, du forsøger at være. Hvis scriptet siger, at nogen taler for meget, så skildre et kig eller irritation på dit ansigt og måske ledsage det med utålmodige aflytning af din fod. Hvis du skulle være i nærheden af ​​tårer, blinker hårdt, kigge nedad og rode med dit tøj, og prøv at stirre uden at blinke, indtil tårerne kommer. Små handlinger er utroligt mærkbar, herunder meget udtryksfulde ansigtstræk. Medtag så mange af de sanser som muligt, såsom at spille musik, lægge make-up, tænde nogle lys, noget, der kan gøre rummet glad eller trist at passe karakter og rolle, som du forsøger at præsentere. Dette omfatter at ændre din stemme, kan dette gøres ved at tilbringe tid sammen med mennesker, der har den ønskede accent, lære sproget og eller få en stemme coach. Der er også cd'er og bøger til at hjælpe dig med at mestre denne accent!
  6. 6
    Arbejdet med projektering. Invester i en billig recorder (bånd, cd, flash-drev, uanset hvad du er komfortabel med.) Indstil optageren langt væk fra dig, mindst tyve fod (6 meter), skal du trykke record, tilbage væk. Tal en simpel sætning, såsom "min skjorte er blå og mine øjne er også!". Hold forsøger forskellige sætninger ("Hvor nu brun ko" er en berømt én). Lyt til hvordan du lyder i optagelsen. Sparke op vanskeligheden ved at bakke længere væk hver gang, at få dig til at rage mere.
  7. 7
    Ånde og alliterate. Gøre mange vokal varme ups for at sikre, at du ikke belaster dine stemmebånd. Koncentrer dig om enunciating dine ord, så din stemme kommer på tværs tydeligt. Prøv en kompleks sætning som: "Hvorfor, åh hvorfor har du set dem uregerlige tvillinger, Jill og Bill?". Prøv at tale dette med eller uden følelser. Derefter afspille optagelsen. Tale tydeligt er meget vigtig, så praksis med "E-Nuh-NNN-Css-Iii-Ay-Ting" hver stavelse. Husk dog, at når du rent faktisk handler, kan du ikke gøre det! Det er ganske enkelt en øvelse, der bør gøres i foran et spejl for praktiserende formål.
  8. 8
    Koncentrer dig om dine udtryk. Ansigtsudtryk er meget vigtige og kombinere ansigtsudtryk med vokale reaktioner er en vigtig kunst timing. Sige en meget simpel "Oh!" foran et spejl, ser hver gang dit ansigt og stemme. Prøv følgende stemninger: Tristhed, ærefrygt, vrede, frygt, spænding og eventuelle andre du kan tænke på.
  9. 9
    Øv dine linjer uophørligt.
    • Lave mange kopier. Skriv dem ud eller printe dem ud, så du kan bare finde en kopi overalt. Gem en kopi i din taske, din skrivebordsskuffe, ved siden af ​​din seng, i badeværelset, på køkkenbordet, på væggen, foran en favorit vindue.
    • Læs dine linjer ved enhver lejlighed muligt - før du går i seng, når du vågner op om morgenen, venter på en bus, madlavning middag. Recitere linjerne igen og igen, huske at medtage intonation og udtryk, således at disse bliver anden karakter, når du udfører dem på scenen.
    • Når du finder en lang passage, siger den første linje, indtil du er fortrolig med din intonation og frasering. Derefter tilsættes den næste linje til den første. Øv din leverance på de første to linjer, indtil du er klar til at tilføje den næste (eller starte med den sidste linje, så de to sidste linier, så med den tid, du kommer til at gøre det hele ting, du vil være meget fortrolig med den sidste bit). Når du er fortrolig med de linjer, kan du yderligere udforske betydningen af ​​passagen og forfine din levering.
  10. 10
    Mød folk. Lær at kende en. Du kan umuligt handle som en person, du aldrig har mødt. Tal med folk du normalt ikke tænke på at tilbringe tid med, de kan lære dig mere om de forskellige typer af mennesker og forskellige perspektiver på at se vores fantastiske verden.
  11. 11
    Lær af andre aktører. Det er ikke snyd eller miste din egen stemme til at lære af andre. Watch andre aktører og se, hvad de gør med de dele, de er givet, ved at gøre dette, vil du lære en masse. Du kan se ting, de gør, at du kan hjælpe dig til at videreudvikle din egen virkende stil og give dig ideer til at overvinde aspekter af handler, som du måske være at finde mærkeligt eller svært. Spørg dem spørgsmål og bede dem om hjælp. De fleste aktører vil være mere end villig til at tilbyde dig nogle råd.
  12. 12
    Scenelys dræber sceneskræk. Hvis du har en frygt for at handle på en scene, så fortvivl ikke. Når huset lyset går ud og scenelys gå på, vil du ikke være i stand til at se publikum, undtagen måske én eller to. Det er klare himmel efter det.

Tips

  • For at få en bedre stemme udtryk, forsøger at sige en enkel sætning, "Åh jens" i 20 eller flere forskellige måder. Ophidset, vrængende, sarkastisk, romantisk, etc..
  • Hvis du forsøger at græde, behøver du faktisk ikke græde - du gnide dine øjne. Der er mange, mange tricks du kan bruge til at skabe den illusion, at du laver noget, når du virkelig ikke. Scenetilbehør assistenter bør også være i stand til at hjælpe med nogle handlinger, såsom at give løg bringe på disse tårer.
  • Hold øjenkontakt jævnligt, når du udfører.
  • Hvis noget går galt, bare holde på at handle. IKKE stoppe, grine, eller flov, medmindre det er en del af handlingen / show.
  • Hvis du handler ked af det eller vred, ikke taler meget hurtigt (selvom det er, hvad du ville have gjort i det virkelige liv), fordi publikum ikke vil være i stand til at høre, hvad du prøver at sige.
  • Tag dans og sang lektioner. Du vil være i stand til at få flere dele, hvis du kan synge og danse, og ikke bare handle.
  • Vicks damp run anvendes under øjnene er virkelig effektiv til at gøre dig græde. Kun anvende en lidt selv, eller det vil være meget mærkbar. Selvom, er du nødt til at finde ud af en måde at få det under øjnene uden at være alt for indlysende...

Advarsler

  • Må ikke bekymre dig, hvis du ikke kan græde på stedet. Den grædende sig selv en meget lille del af handlingen foregår i en scene. Chancerne er, hvis du virkelig er fremmane sorg og handler i det øjeblik publikum vil forestiller de tårer selv og sværger, at du græd.
  • Dine følelser er lægemidler udskilles af din egen krop og sind. Når du virkelig tror noget er dårligt, du hjernen udskiller passende stof, og du føler dig dårligt, og vice versa. Det er personens sæt ægte overbevisning om, der bestemmer deres følelser. Udefra kommende begivenheder eller erindringer udløse disse overbevisninger for at skabe dine følelser. Når en person hører noget, som de mener er forfærdeligt, og de føler, at de skal gøre noget ved det, de normalt føler en vis form for vrede, som flytter dem til handling. Når de tror, ​​de kan ikke gøre noget, så de er deprimeret og græde, ikke gør noget, eller endda skade sig selv. Der er uendelige variationer.
  • Hvad får folk ind i problemer er at have irrationelle overbevisninger, der er, overbevisninger, der ikke er baseret på virkeligheden og forårsage følelser, der forårsager dem til at gøre destruktive eller blokering handlinger. De er altid krav om, at livet kan være anderledes end den faktisk er. For flere detaljer om denne tankegang få en bog eller to af Albert Ellis 'på Rebe, rationel følelsesladet Behavior Theory / Therapy. Derfor når man bygger en karakter, prøve at bygge et sæt af overbevisninger, at karakteren har, og en matrix af hans / hendes mulige tiltag som reaktion på begivenheder og tanker til at komme med troværdige karakterer strømme af begivenheder. Når de handler, overbevise dig selv, at det er virkelig forfærdelige eller vidunderlige, uanset hvad, og du vil føle disse følelser. Det virker også i bakgear for at hjælpe dig med at lære ikke at reagere på situationer, Ellis kalder det rationelt billedsprog, hvor du forestille dig selv i en situation, reagerer normalt, men dårligt, så du forestille dig selv at tænke rationelle tanker og reagere rationelt. For at handle, kan du gøre det i omvendt rækkefølge. Det er blot en øvelse af en anden type.
  • Der er mange teknikker til at handle - ikke stole på en, udforske mange såsom Stanislavsky eller Suzuki metoder, som er forskellige fra de her beskrevne.