Starcraft er en ældre spil med et par grundlæggende strategier, der fungerer godt mod newbies (nye spillere), men kræver ingen færdigheder og dermed tendens til at mislykkes mod erfarne spillere. Dette er en guide til hvordan du finder din egen unikke strategi og finpudse dine færdigheder.
Steps
- 1Altid vælge et løb, hvad der passer dig bedst.
- Terran er den mest mekanisk krævende løb, og de er bedst for langsomt skubbe og stærkt forsvar og vægelementer-off. Terran er generelt den mest ufleksible i deres bygge, og de har medium enhedsomkostninger.
- Protoss er generelt betragtes som den nemmeste at lære, med en balance på mekanik og strategi. Deres enheder er generelt mere magtfulde, men også dyrere. De har et medium niveau af hærens mobilitet og kort kontrol.
- Zerg er den mest strategisk tunge race, og derfor er sværere for nybegyndere. De har et meget fleksibelt økonomisk struktur med behov for høj kort kontrol og mange udvidelser. Deres enheder er generelt svagere, men billigere.
- 2Byg en masse af SCV s / droner / sonder og sprede et par på tværs af kortet, så hvis du bliver angrebet, kan du bygge en ny base
Strategi
- 1Overvej, hvad ressourcer, du har at arbejde med.
- 2Spejder fjenden tidligt og konstant. Altid forsøge at vide, hvad deres plan er.
- 3Lav en plan, du senere kan ændre. Sejr favoriserer fleksible.
- 4Planlæg dit forsvar, hvis du planlægger at have nogen overhovedet, bare i tilfælde din modstander siv.
- 5Formulere en plan baseret på kortet, du spiller på. For eksempel er farende ikke muligt på en ø kort, så planen for noget andet, såsom luftangreb eller dråber i stedet.
- 6Deres strategi bør afspejle det forventede niveau for din modstander. Forsøger at opbygge Battle Cruisers når klart du har at gøre med en ekspert er en sikker måde at tabe.
- 7Planlægge omkring den tid du sandsynligvis blive givet for at forberede et angreb eller forsvar. For eksempel er et fokus på mineralsk produktion og lave bygninger (Gyde Pool og Hydralisk Den for Zerg) absolut nødvendigt, da pointen er at overvælde din fjende med en hurtig, afgørende slag.
Træning
- 1Det er ikke godt at træne på kun én type af kortet. En god Starcraft spiller skal være i stand til at spille mange forskellige kort mange forskellige måder.
- 2En god måde at få det bedre er at spille på iccup. IcCup er en stige og har spil af spillere af samme kvalifikationsniveau. For eksempel, vil du vide, hvad rang den anden spiller er (Olympic, A +, A, A-, B +, B, B-, C +, C, C-, D +, D, D-). En god idé er at være bekendt med de kort, der anvendes på IcCup. De kan findes på hjemmesiden.
- 3Være fortrolig med grundlæggende out-of-the-box kort fra Starcraft, som de er nok af en udfordring at holde en spiller fra at blive rusten for en tid. De mest populære og repræsentative kort er:
- In-box/slightly modificerede maps
- Challenger
- Storvildtjægere
- The Hunters
- The Lost Temple
- Sherwood Forest
- Mørke Kontinent
- Python
- In-box-kampagner
- Prøv de oprindelige kampagner i Starcraft for at holde dine improvisation færdigheder op og i topform.
- Prøv de andre kampagner indrammede med spillet (under kampagner).
- Populære online-kort
- Zero Clutter
- Money Money (Fast penge)
- Populære "Lav Money" Maps
- Python
- Blå Storm
- Lost Temple
- Andromeda
- Othello
- Colosseum
- Populære brug Kort indstillinger (UMS) kort
- Bunker Wars
- Udvikler
- Marine Special Forces
- Bundet Maps (Fast Eksplosion kører kort; kræver høj mængde af færdigheder.)
- Team Defense Maps (Sunken Defense, Cannon Defense, etc.)
- Golem Madness (Mindre almindelige, men classic. Mange andre "Madness" typer findes.)
- Sniper (skaldet, med låse eller ej.)
- In-box/slightly modificerede maps
At lære at gøre med hvad du har
- 1Spejder dine omgivelser for sårbare terræn (e. G. Forsvar under en bakke er dårlig).
- 2Vær opmærksom på, hvor meget tid du vil sandsynligvis blive givet til at forberede. En helt anden strategi er nødvendig for et kapløb spil end en no-rush 15 minutter spillet.
- 3Færdighedsniveau (e) af din modstander (e) bestemmer, hvilke angreb (erne) vil blive en succes. Angriber en pro med 20 marinesoldater er ikke tilrådeligt, for eksempel, mens det kan fungere perfekt godt, når står over for en mindre erfaren spiller.
- 4Brug dine arternes fordele og skjule sine svagheder.
Hurtigt overblik over de arter
- 1Terran
- : Fordele:
- Alle enheder er varierede (selv Firebat har en rækkevidde på 2)
- Bunkers giver enhederne længere rækkevidde og mere forsvar
- Ingen begrænsning på hvor at bygge bygninger
- Mobile bygninger
- Well-priced enheder
- Nogle enheder har personlig Tilsløring
- Lockdown: deaktiverer mekaniske enheder
- Bestråle: målrettet biologiske enheder
- Nuking
- Evnen til at skabe en meget stærkt forsvar, stærke mure og tank linjer
- Comsat Stationer kan nemt finde kappeklædte enheder
- Evne til at udvinde kortet
- Mindre behov for udvidelser
- : Svagheder:
- Mekanisk krævende - kræver høj APM
- Alle enheder er varierede, hvilket gør dem sårbare over for Mørk Swarm
- Mobile detektor (Science Vessel) er sårbar og sent i tech stigen
- Bygninger brænde til jorden, når sundhed er i rød zone
- : Fordele:
- 2Zerg
- : Fordele:
- "Overtal og overvælde" game fokus: billig, mange enheder
- Hurtigste tidlige spil rush
- Sideløbende produktion af enheder
- Næsten alle enheder kommer fra en enkelt kilde (larver)
- Alsidig
- Masser af mobil afsløring fra Overlords
- Gravende
- Plague
- Mørk sværm: Beskytter dine enheder fra varierede angreb
- Alle enheder er biologisk, og derfor kan ikke låses ned
- Alle enheder og bygninger langsomt heles
- : Svagheder:
- Strategisk meget krævende, ressourceforvaltning meget forskellig fra de to andre racer.
- Enheder generelt svagere individuelt
- Krav om mange udvidelser
- Skal bygge bygninger på krybe
- Må ofre arbejdere til bygninger
- Alle enheder er biologiske, så alt er påvirket af Maelstrom og bestråle.
- : Fordele:
- 3Protoss
- : Fordele:
- Stærke enheder
- Balance mellem mekanik og strategi
- Enheder har skjolde og rustninger
- Stærk luft og jord
- Permanent kappeklædte enhed: Dark Templar
- Psionic storm
- Recall
- Maelstrom
- Mind Control
- Bygninger bygget af sig selv
- : Svagheder:
- Skal bygge bygninger inde Pylon gitter
- Dyreste løb
- EMP trykbølge vil reducere alle skjolde til nul
- Enheder tage op masser af kontrolpunkter.
- : Fordele:
Kend din kort
- 1Kig efter din fjende først.
- 2Spejder efter ressourcer.
- 3Udforske kortet terræn.
- 4Arbejd med din terræn, ikke imod det.
- 5Hold styr på din fjende (det ene øje på dem, det ene øje på din base).
- 6Prøv at kontrollere de ressourcer af kortet som ressourcer kan bestemme sejrherren.
Detailstyring (mikro) og tricks
- 1Kend adfærd dine grundlæggende enheder. For eksempel ved at en typisk angreb enhed vil gå efter et mål, der har angrebet dem (ekskl. ansatte og enheder ikke er i stand til at angribe et mål).
- 2Lær responstiden for dine enheder, både dine vigtige arter og dem du kan støde. En fantastisk [trick] udviklet af (navn) stort set brugt det faktum, at Lurkers kun kan dræbe hvad deres spines touch, og at Marines / Lurkers attack tider, hvis kendt, kan udnyttes.
- 3Brug flankerende i jeres kampe. Det dybest set betyder, at du sætte omkring halvdelen af din hær på frontlinjen og forsvare med det, og den anden force væk fra bunden, i stand til at strejke backlines af fjendens angribende hær. Dette er nyttigt, fordi dine enheder (især dem med hård pathfinding, ligesom Dragoons) ikke behøver at danse rundt på de backlines, fordi de ikke har nok plads til at manøvrere. Det er heller ikke lade dine fjender flygte fra kampen. Speed opgraderinger er nyttige i at gøre dette (Zealots, Zerglings), og hvis du er Zerg, du kan grave sig ned dine enheder på flanken.
- 4Hvis enheden bliver angrebet, overveje tilbagetog det bagest linjer og kommer tilbage når angrebet er foretaget til en anden enhed.
- 5Må ikke miste dine kræfter, hvis dit angreb ikke kan blive en succes. Det er godt at sende dragoner at chikanere din Terran fjende ved at blokere ethvert SCV scouting forsøg eller Vulture minen chikanerende forsøg, men det bliver dumt at lade dem dragoner dø på miner eller efter Tanks få deres kraftfulde Siege opgradering. Hvis du mister din magt uden varetagelse noget (for eksempel bremse hans makroen ved at smadre hans Supply Depots / Pyloner / herremænd eller dræbe en rimelig andel af sine egne enheder), kan fjenden bruge sin sejrrige kraft til at blokere dig eller endda dræbe dig.
Simple microing
- 1Angribe bærere en ad gangen, fordi dine enheder vil være tilbøjelige til at ramme interceptors uden din vejledning.
- 2Hvis du har en magi, du kan kaste, så gør det - ikke kun vil det skade eller forvirre enheder det "dræber" falske enheder (hallucinationer).
- 3Brug ALTID din hot-keys! Hot-keying enheder fremskynder deres indsættelse og gør dem tilgængelige på et øjeblik varsel, hvis du har brug for dem. The Space Bar centrerer den sidste enhed, der havde en transmission, A er angreb, H, er at holde positionen, S er stop osv.
- 4Attack en masse når det er muligt, fordi det er sværere at dræbe mange, der angriber på en gang end få, der angreb i ryk, hvorfor det er vigtigt hot-nøgler (ctrl 0-9 bringer op ti separate grupper af 12, normalt masser).
- 5Brug en parasited enhed til spejder eller angribe, men holde dem væk fra din base, som fjenden kan se alt, hvad de gør. Hvis du spiller Terran, brug gendanne at fjerne parasitten.
- 6Som med reelle krigsførelse, skal du angribe din fjende på flere fronter, eller i det mindste gøre din fjende usikker på, hvor du vil angribe fra. For eksempel kan du bruge parasited enheder til at iscenesætte en falsk mindre angreb, mens en anden hær bevæger sig i en anden base.
- 7Koordinere dine enheder sådan, at stærke, langsomme, eller lav-range enheder er i front og hurtig, svag, langtrækkende eller stave enheder er i ryggen (stave enheder er bedre end guld, så beskytte dem!).
- 8Brug en enkelt enhed til at trække andre enheder mod din hær frem for at sende det hele til dem. Forsvareren har normalt en fordel.
- 9Brug hold position, snarere end at stoppe, da modstanderne kan føre dine enheder på afveje.
- 10Aldrig nogensinde bare flytte ind i mørke eller ukendte områder. Altid patrulje eller et angreb ind i sådanne steder som fjender kan være lurer i mørket.
- 11Brug magi når det er muligt. Lær deres hot-keys til at bruge dem hurtigt og stak forskellige besværgelser oven på hinanden, men huske nogle besværgelser skal kun bruges én gang. For eksempel er EMP og Lockdown stor mod Protoss, men to defensive matricer på en enhed stadig tilføjer den samme mængde træfpoints som på den valgte enhed.
Gør god brug af StarEdit
- 1Brug en utraditionel StarEdit-lignende program til at teste kortene, som StarEdit out-of-the-box er ganske begrænset, hvad den kan gøre.
- 2Eksperimenter med udløsere, værdier og placeringer af doodads / ressourcer mv. At få en fornemmelse for, hvad de påvirker i spillet.
- 3En del af din strategi bør omfatte:
- Hvor mange minearbejdere er optimale for at sikre tilstrækkelige ressourcer.
- Lær den optimale placering for bygninger (Command Center og Raffinaderi osv.).
- Undersøg udløser af et kort, hvis det er normalt spilles som brug Kort indstillinger (UMS) at fastlægge en strategi på forhånd.
Timing og atmosfære
- 1Time og optage dine spil for at se, hvad fjenden gjorde, og hvordan du kan forbedre.
- 2Hold musik / lyd på et komfortabelt niveau, et volumen for høj eller for lav, kan være distraherende.
- 3Tag regelmæssige pauser hver time eller så i mindst 15 minutter hver. Starcraft er sjovt, men for meget kan forgifte din evne til at følge din strategi eller tilpasse til kortet / spillet.
- 4Tal med dine allierede gennem allieret chat.
Sådan indstilles allieret chat (AC)
- 1I spillet kan du klikke på (((|))) ligesom ikonet i nederste venstre hjørne af skærmen.
- 2På allieret chat skærmen, check "til mine allierede" for at bruge allieret chat. At tale med alle, check "til alle".
- 3Mens der på allieret chat holde shift-tasten nede og tryk på enter for at opdrage den "sige til alle"
Diplomati
- Prøv at gøre mindst lige så mange venner som du gør fjender. En taktik er som regel mere effektiv i teams.
- Især i gratis for alle (FFA) spil, vide, hvornår den angribende der foregår, og forsøger at aflede din modstander (e), fordi det kan være et godt tidspunkt at sætte din plan i aktion, mens de er væk fra deres base.
- Aldrig nogensinde sende hele din hær væk fra din base, medmindre det er absolut nødvendigt. De samme tricks du kan udnytte på din modstander vil højst sandsynligt blive forsøgt på dig på et tidspunkt.
- Hvis du er alene eller i undertal, fortsat være civile fordi det kan være nødvendigt at forhandle en våbenhvile, hvis du er ved at miste.
Beskyttelse mod at blive back-stukket ned
Uundgåeligt alle får back-dolket mindst en gang og en masse gange, er det svært at sige, hvem vil eller ikke vil back-stikker dig på det kritiske tidspunkt. Her er et par enkle ting, du kan gøre for at bedre dine odds for at skabe en vindende strategi for håndtering backstabbers.
- Se dine allierede nøje og se ud for disse tegn:
- Overkill så langt som forsvars-og / eller handling (et urimeligt stort kraft).
- Holder til sig selv (backstabbers tendens til at være meget stille eller ikke reagerer).
- High tab-til-win record (mange backstabbers taber, efter at de back-stab, som deres allierede generelt besejre dem).
- De bygger usædvanligt tæt på dig.
- Deres styrker bevæge sig mod dig under fredstid.
- Mål synes at være eller er komplette, men sejr ikke forekomme (sikkert tegn).
- Hvis du ser mere end et par af disse tegn, er du højst sandsynligt kommer til at få back-dolket. En enkel måde at afgøre, om en allieret er bagholdsangreb dig, før de når din base er at forlade en arbejdstager nær nok til dem, at hvis de un-allieret dig, vil det blive angrebet. Det bedste forsvar mod en back-stab er at opbygge en alternativ base, holde din hær tæt på, og holde din adgang til Diplomacy vindue (rystende hænder i nederste venstre hjørne) på en tilstand af parathed, der giver dig mulighed for at handle øjeblikkeligt. Jo hurtigere du handler til en sådan aggression, jo mere sandsynligt er det, at du kan vinde.
- Spørg om assistance fra eventuelle resterende allierede, som de fleste mennesker er villige til at hjælpe en allieret i fare fra backstabbers.
- Hvis du har brug for, at holde en "fjender listen" for at undgå at blive en allieret med Backstabber nogensinde igen. (Mange backstabbers har mange aliaser, desværre.)
- Som en sidste udvej, kan du foretage et forebyggende angreb mod en formodet Backstabber. Generelt er denne ildeset, da den første til at back-stab er dig. Hvis det er absolut nødvendigt, kæmpe med dit fulde effekt ikke at besejre den spiller, men gøre dem harmløse, for at undgå at dræbe en uskyldig, hvis de rent faktisk ikke overvejer bagholdsangreb.
- Må ikke, under nogen omstændigheder, bekæmpe ild med ild. (Carriers vs Carriers osv.) Fight brand med vand i stedet. Brug enheder, der mest effektivt neutraliserer den angribende kraft forhånd (bedst at holde en bestand praktisk).
- Til høje enheder som spejdere, bruge en blanding af spejdere og Corsairs at maksimere angreb og splash skader, for eksempel.
- Brug enheder, der ikke kan angribes eller svagt, så når det er muligt (f.eks luft vs tanke).
Advarsler
- Glem ikke at holde din plan hemmelighed, glemmer at bruge allieret chat er en almindelig fejl, som regel resulterer i tab af spillet.
- Hold din login-adgangskode (r) og CD-key hemmelighed. Din rang og omdømme kan blive kompromitteret, hvis nogen opnår kontrol over din konto. (De kunne også ændre password permanent, blokerer dig fra dens anvendelse.)
- Starcraft på strøm, nedbrud kan i Windows XP, hvilket resulterer i dine skærmindstillinger ændret til 256 farver med minimum skærmopløsning. Der er en temmelig stor (flere megabyte) patch til rådighed for at rette dette, dog.