Wkudk

Hvordan at lave en film

Den film blev født i 1878, og mens kun 16 frames lang, krævede flere kameraer og mange mange timer, som det blev forvandlet til en film ved at samle de enkelte billeder ét billede ad gangen. Flash frem over 130 år og vi kan skyde flere film på en dag med vores iPhones end der blev gjort i de første 20 år af film. Og mens det er så nemt at gøre, det er meget sværere at gøre godt. I denne artikel vil vi forsøge at vise dig hvordan man laver en film godt!

Steps

Hvordan at lave en film. Udvikle en æstetisk for din film.
Hvordan at lave en film. Udvikle en æstetisk for din film.
  1. 1
    Gør din historie. Fordi de fleste film er væsentlige visuelle historier, er det første skridt at komme op med en idé, som du ønsker at blive til en film. Du behøver ikke at have alle detaljer på plads, men du bør have en grundlæggende idé om den forudsætning.
    • Idéer. Et godt sted at starte er ved at skrive en liste over alle de rekvisitter, lokationer og aktører, der er currentlty utilgængelig lokalt derefter udvikle en film omkring dette. Hold en drøm tidsskrift, drømme som film er visuelle historier og drømme. Hold en notesbog med dig for at skrive ideer ned. Læs nyheder storys i aviserne. Have en grundlæggende idé, og arbejde med det. Indsnævre den ned som du går sammen, mens du skriver plottet.
    • Tænk på de film, du kan lide at se, eller de bøger, du kan lide at læse, og overveje, hvad der gør dem så interessante. Er det de tegn, handlingen, det visuelle, eller tema? Uanset hvad det er, holde dette element i tankerne, som du planlægger din film.
  2. 2
    Udvid din idé. Når du har afviklet på en grundlæggende forudsætning, begynde at tilføje på det. Tænk på filmen i 4 sektioner.
    • Begyndelse eller Indledning (nogle gange endda en Prologue), hvor du indfører de tegn, etablere humør, og sætte scenen. Dette er redegørelsen.
    • Mellemøsten, hvor hovedparten af ​​filmen foregår. Her udvikler hovedpersonen, og de mennesker, der er venlige for ham, antagonisten, og hans venner, hvis nogen, og måske en kærlighed interesse, der kunne også være hovedpersonen eller antagonist. Du er velkommen til at blande rollerne og køn så meget som du vil. (Overvej rollerne i Kill Bill, for eksempel.) Den midterste er også, hvor historien er virkelig fortalt. Hvorfor er disse mennesker her, og hvad gør de sammen? Hvor ser det ud som de er på vej? Hvad er det friktionen punkt, der skal opløsning? Fordi omkring 2/3 af vejen gennem filmen, er du nødt til at nå...
    • Klimaks. Det er her, filmen kommer til et hoved. Dette er hvor meteor rammer planeten, eller ikke, hvor helten besejrer skurken og lever-eller dør-selv, og hvor vægteren opdager, hvordan man får alle de legetøj tilbage i kassen, før legetøjsforretning åbner. Den romantisk interesseret kys, bomben er defused, bliver skæve politiker fundet ud af, Mars får en atmosfære, og Timmy er reddet fra brønden.
    • Resolutionen, eller Denouement. Nu, at historien er blevet fortalt, og klimaks nået, filmen skal binde de løse ender og sende alle hjem taler om, hvad de lige har set. Det er her den scruffy antihelt sætter pigen på flyet og siger: "Vi vil altid have Paris." Timmy bliver skældt ud, og derefter har hans hår pjusket og kærligt taget hjem til stegt kylling og dumplings, Legetøjet butiksejeren er clueless om sidste nats mayhem... undtagen han tror han så Strand Barbie kys på ham (nah, ikke kunne være ) og selvfølgelig vores allesammens yndlings-den mystiske enspænder monterer sin hest og rider ud i solnedgangen... roll credits!
    • Når der er sorteret ud, skæres det narrative i endnu mindre stykker-for eksempel tænker indførelse, udvikling og omstilling af hver af de 4 vigtigste begivenheder. Hold arbejder din historie i mindre og mindre segmenter, indtil du har en god idé om, hvad der kommer til at ske scene-for-scene.
    • Hvis du ønsker at omsætte dette til et manuskript, se Flere oplysninger nedenfor.
  3. 3
    Storyboard din film. Storyboarding trækker ud skitser af, hvad du vil have din filmet skud til at se ud.
    • Det kan gøres på en makro skala, tegning kun hver større scene eller overgang.
    • Det kan også gøres på mikroniveau, planlægning hvert skud og kameravinkel-even flere vinkler pr skud. (Tænk signaturen åbningsscenen i Matrix med Trinity.) Denne proces gør en lang film gå mere glat. Du kan prøve at optage uden storyboarding, men det vil ikke kun hjælpe dig med at visualisere din film, vil det hjælpe dig at forklare din vision til direktøren og filmfotograf.
  4. 4
    Udvikle en æstetisk for din film. Fordi film er visuelle, er det en god ide at bruge lidt tid på "look and feel" af filmen. Betragt to film som eksempel: Matrix igen, med sin monokromatiske, gul-grøn tone hele vejen igennem, hvilket øgede følelsen af at være "digitaliseret", og A Scanner Darkly af Richard Linklater, der blev rotoscoped og havde en unik og uforglemmelig tegneserie reality udseende til det. Her er nogle andre områder at overveje.
    • Fotostil: Ønsker du din film til indslag glatte, sagkyndigt redigerede optagelser, eller en rå, håndholdt kamera look? Det er der alt at gøre. For eksempel, se på Melancholia af Lars von Trier, de indledende scener blev skudt med en super high speed kamera, som gør som en væske, yndefuld slowmotion. Det meste af resten af ​​filmen er skudt med en håndholdt eller "gyngende cam," slår tonen an for de følelsesmæssige og åndelige konflikter, ripple gennem filmen.
    • Kostume design: Film stærkt afhængige kostumer til at kommunikere vigtige karaktertræk til seeren. Du har brug tænker kun på Men in Black.
    • Set design: Hvordan vil du have indstillingen for din film til at se? Kan du filme det i en rigtig placering eller bliver du nødt til at bygge et sæt? De fejende panoramaer af den store skærm epos fra 60'erne og 70'erne har påberåbt sig en kombination af store vidder og studie-parti sæt. Scener fra The Shining blev skudt på en ski lodge i Oregon. Dogville blev skudt på en bar scene, med kun antydninger af bygninger som rekvisitter.
    • Belysning: Nogle film har bløde, næsten florlet belysning, der gør aktørerne og sæt ser betydeligt mere tiltrækkende, og hele filmen mere drømmeagtig, andre foretrækker en lys stil, der ser tættere på virkeligheden, og nogle mennesker skubbe kanterne og gå til en virkelig hårdt lys, der næsten skærer. Tjek Domino med Keira Knightley.
  5. 5
    Saml et hold. Din besætning vil hjælpe dig med at oversætte din vision til en film. Disse er et par positioner til at overveje:
    • Instruktør: Direktøren styrer det kreative aspekt af filmen, og er en central bindeled mellem besætningen og stemmer. Hvis dette er din film, og din historie idé, og budgettet er beskeden, direktøren er du sandsynligvis.
    • Filmfotograf eller Director of Photography (DOP): Denne person er ansvarlig for at sørge for belysning og faktiske optagelserne af filmen går glat, samt at beslutte med instruktøren, hvordan hvert skud bør udformes, lys og skudt. Han eller hun styrer belysning og kamerahold (eller er belysning og kamerahold, på en mindre film).
    • Casting direktør: The casting direktør afgør, hvilke aktører der er bedst egnet til filmen, samt forhandle kontrakter og tidsplaner.
    • Set designer: Denne person er ansvarlig for at sikre sættene svarer til instruktørens kreative vision. Han eller hun kan også være rekvisitter master (med ansvar for de elementer, der fylder det sæt).
    • Kamera operatør: Kameraet Operatøren gør den egentlige optagelse af filmen, der arbejder med kameraerne. På en lille produktion, kan denne person også være filmfotograf eller direktøren-eller begge dele!
    • Lyd mand: Lyden menneske kan være en eller flere personer. Dialog skal registreres enten i scene eller loopes senere under produktionen. Lydeffekter, som lasere zappe og helikoptere eksploderende, alt skal oprettes, musik skal købes, registreres og blandet, og Foley (fodspor, læder knirker, fordelt plader, døre smække) alle de behov, der skal genereres.
    • Costume designer: På en stor produktion, ville denne person vælge (og måske endda sy) hver kostume brugt i filmen. På mindre produktioner, er denne stilling normalt fusioneret med et andet job.
    • Hår og makeup artist: Som navnet antyder, denne person er ansvarlig for at få aktørerne i de rigtige frisurer og makeup til hver scene. På en lille produktion, kan denne position ikke engang eksisterer.
    • Script vejleder: Scriptet supervisor er sigtet med at sikre skuespillerne blive på script, og at kontinuiteten i filmen opretholdes. Han eller hun kan også optage produktionen daglige fremskridt arbejder gennem manuskriptet. På en mindre produktion, kan dette blive lagt sammen med en anden position.
    • Film redaktør: Når produktionen er pakket, redaktør tager alle de skud og kombinerer dem i master. Han arbejder med instruktøren, holde nogle tager og opskæring andre. På en mindre film, kan direktøren håndtag redigering.
    • Lyd editor: Lyden editor blander musik, dialog, Foley og effekter. De fleste computer-baserede film-redigeringssoftware gør nogle godtgørelse for lydspor, men tilføjelsen af ​​en faglært tekniker er stærkt anbefales.
  6. 6
    Slå din film. Folk i dit samfund kan arbejde for skærm kreditter i low-budget film. Selvfølgelig ville det være fordelagtigt at have en velkendt navn hovedrollen i filmen.
    • Test rækken af ​​dine skuespillere. Hvis du ved, at en af ​​dem vil have at græde i en trist scene, så sørg for at han eller hun kan gøre det, før du kontrakt for projektet.
    • Undgå planlægning konflikter. Sørg for at dine skuespillere kan være til rådighed på-set, når du har brug for dem.
  7. 7
    Kjole sættene, eller spejder en placering. Hvis du kommer til at skyde on-location, finde det område, du ønsker, og sørg for at det er tilgængeligt for filmoptagelser. Hvis du arbejder på et sæt, begynde at bygge og "dressing" (eller tilføje rekvisitter) dem.
    • Hvis det er muligt, er at bruge faktiske steder nemmere. Det er nemmere at filme i en diner end at gøre et rum ligne en.
  8. 8
    Saml og teste dit udstyr. I det mindste, skal du have et videokamera. Du vil sandsynligvis også brug for et stativ - for at montere kameraet i stabile optagelser - belysningsudstyr, og lyd udstyr.
  9. 9
    Filme din film. De beslutninger, du foretager vil resultere i forskellen mellem en "hjemmevideo" eller en professionelt udseende film.
    • Nogle mennesker siger, at skyde flere tager fra flere vinkler, fordi det vil være mere interessant i sidste ende. Det vil helt sikkert give redaktøren noget at tænke over!
    • Som en meget generel regel, skyde professionelle filmfolk hver scene i en lang skud, medium skud og tæt op af vigtige elementer.
    • Desuden er den type af skud de beslutter at tage bestemt af, hvad følelse eller emotion, de forsøger at formidle. Hvis du er under tidspres brug mere end et kamera. Følg 180 graders reglen.
  10. 10
    Rediger dine film. Tag dine optagelser til computeren, overføre filerne, derefter logge dem, identificere, hvad shots virker. Sammensæt en groft skåret ved hjælp af disse skud. Den måde, du redigerer din film drastisk påvirker den måde, filmen ender se og føle.
    • Gør jump nedskæringer vil holde seerens interesse og slå tonen an for en actionfilm, men lang, dvælende skud har en kraftig indvirkning så godt, men gjort dårligt det kan være meget kedeligt. Overvej begyndelsen af Den gode, den onde og den grusomme.
    • Du kan også redigere til musik, som er en hurtig og effektiv måde redigering, og du kan også redigere til musik på en rolig del af filmen, ved at vælge musik, der giver den rette stemning.
    • Redigering mellem de forskellige vinkler kan hurtigt vise flere ting foregår i den samme scene. Brug din redigering systems split eller barbermaskine redskab til at skabe mindre klip fra flere skud, og derefter mikse og matche. Du får hænge af det hurtigt og med digital film making, er dine fejltagelser altid reddet af Fortryd.
    • Med overgange en opløse eller krydse fade symboliserer tidens gang og et fade til sort bruges, når nogen falder i søvn eller i starten og slutningen af ​​en film.
    • Den slags redigeringssoftware, du bruger sagen. For Windows brug Sony Vegas, Adobe Premiere (PC eller Mac) eller Avid Media Composer (PC eller Mac), for en Mac, kan du bruge iMovie eller FinalCut Pro.
  11. 11
    Tilføj lydeffekter og musik. Sørg for at din musik flyder med, hvad der foregår under filmen på det andet. Musik giver filmen en følelsesmæssig holdning. Det ændrer publikums følelser, som giver dem et mere positivt syn på din film.
    • Du kan variere din musik, for at få publikum til at føle sig glade, triste, vrede, bange, spændt, etc.
    • Husk at hvis du har planer om at distribuere en film ved hjælp fundet musik kan forårsage problemer, så det er bedst hvis du kan få musik specielt komponeret til filmen, plus der er mange dygtige musikere derude, der ville elske at få erfaring.
  12. 12
    Opret titel og kreditter sekvenser. Du ønsker at navngive din støbte og besætning i slutningen af ​​filmen. Du kan også medtage en liste over "takkebreve" til eventuelle organisationer, der var villige til at lade dig skyde på deres virksomheder. Vigtigst holde det simpelt.
  13. 13
    Eksportere filmen til et digitalt format DVD.
  14. 14
    Lav en teaser eller trailer (ekstraudstyr). Hvis du ønsker at fremme din film online eller i andre teatre, skal du vælge dele af det for en salgsfremmende trailer. Må ikke give væk for meget af plottet, men prøv at fange seernes interesse.

Mere information

Her er en liste over mere detaljerede Google artikler, der kan hjælpe dig med at lave en film.

  1. 1
    Gør din film idé til et script. Spring ansætte en anden forfatter til at gøre det for dig.
  2. 2
    Storyboard din film. Det vil gøre at skyde en hel del lettere.
  3. 3
    Lav en film på den billige. Har du ikke meget af et budget? Denne artikel kan hjælpe.
  4. 4
    Give kredit, hvor kredit er forfalden. Her er hvordan du tilføjer en kredit sekvens til din film.
  5. 5
    Byg dine egne sæt. Denne artikel kan gå dig gennem hvert trin.
  6. 6
    Lav en stumfilm. Ønsker ikke at bruge tid eller penge på lydudstyr og dialog? Det er den vej at gå.
  7. 7
    Gør din film i en uge. På kort tid? Brug denne artikel dag-til-dag tidsplan.
  8. 8
    Lav en animeret film. Er dine idéer for kreative for at blive fanget i det virkelige liv? Prøve animation stedet.
  9. 9
    Tjek denne side for flere ideer. Mulighederne er uendelige!

Tips

  • Før De optager en scene, så sørg for, at dit videokamera er opladet og er klar til at køre. At have en ekstra batteri er en god idé.
  • En film karakter er stærkt påvirket af bevægelsen af ​​kameraet. Hvis du ønsker en gyserfilm eller en voldelig film, anbefaler vi, at du bruger en HD håndholdt og ryste, ingen DVX. En DVX er normalt bruges til en jævn, dialog film.
  • Lyd og lys er meget vigtige: God lyd (let at forstå, den person taler uden at høre fotografen vejrtrækning, eller street støj, for eksempel) er kritisk. God belysning gør video / film watchable. Fremragende "budget belysning" omfatter: Dusk eller tidligt om morgenen, et tåget eller overskyet dag, og skygge (men kun når der er en mørkere baggrund.) En hvid plakat bord eller stanniol kan bruges til at hoppe lys til skyggesiden af ​​ansigtet. Til skydning om natten bruge arbejdslamper.
  • Prøv at lave den slags film, du elsker at se for dit første projekt-vil du være meget mindre tilbøjelige til at blive frustreret under filming.The nøglen til at forblive interesseret i nogen kunstneriske projekt er at skabe noget, som du kan elske-eller i det mindste forholde til.
  • Sørg for, at skuespillerne kender deres stikord og når en scene er ved at blive filmet, så sørg alle kender. Du vil ikke have dem at træde ind et skud unødigt.
  • Før du er færdig med din film, få feedback på det fra familie og venner.
  • Se en masse film med et kritisk blik-ikke så meget at kritisere handler eller retning, men for at forstå toner, stilarter, hvordan lyd anvendes, hvordan lys anvendes. Kig efter fejl, også: for den spirende filmskaber, er disse oplysende. Når du ser en film derhjemme, træk den film op på IMDB. Nær bunden er der et afsnit med titlen "Vidste du?" der er fyldt med trivia og goofs for stort set alle film og tv-show derude.
  • Sørg for at følge grundlæggende filme regler som reglen om tredjedele (forestille skærmen er opdelt i lodrette tredjedele og altid har et fokuspunkt eller vitale tegn i scene i længst til venstre tredjedel), det gør det meget mere interessant. Sjældent er en karakter i centrum af skærmen og gøre filmen se meget mere professionelt i sidste ende.
  • Tilføj musik, men ikke ulovligt. Med andre ord, kan du sætte musik i, men ikke give ud kopier. Hvis du gør, vil du nødt til at bruge ikke-ophavsretligt beskyttet materiale eller kontakte nogen for at få permission.No uanset hvor du er der altid uafhængige musikere, der ville elske at have deres sange i filmen.
  • Må ikke springe lige ind filme filmen. Tage tid med pre-produktionen, ellers din film vil være svag og uprofessionel leder. Sørg for at du tror ud af dit budget og alle andre faktorer i denne film, der bliver nødt til at blive kigget over. Hvis du hopper ind i optagelserne med det samme, må du ikke være forberedt, og du film vil mislykkes. Den bedste måde for at lave en film, er at bruge en rimelig mængde tid på at oprette og udvide din idé.
  • Hvis du bruger dine venner som aktører, skal du sørge for at have alt planlagt ud. Denne måde, som ingen tid er spildt sidde og få noget gjort.
  • Få gode skuespillere!
  • Når du er færdig med din film, del det med resten af ​​verden. Hvis det er en seriøst arbejde, bringe det til filmfestivaler, hvor det kan blive samlet op. Hvis det er en lille, løsarbejde, hoste det på internettet for verden at se frit. De er begge stier til forskellige former for berømmelse.
  • Have en advokat læse over alle kontrakter, før du tilmelder dem. Du kan blive underskrive væk rettighederne til filmen.
  • Her er et par kamera pointers til at overveje:
    • Varier skud for interesse, men varierer typen af ​​skud, mellem bred, medium og close-up. Alt for mange nærbilleder i træk er desorienterende. Begynd med en bred establishing shot (så publikum ved, hvor handlingen finder sted, og hvad tid på dagen, år eller årtusinde er det), og derefter variere mellemstore og close-up skud. Hold mærkeligt synspunkt (POV) skud til et minimum, medmindre du forsøger at overraske beskueren.
    • Panorering (flytte kameraet fra side til side) kan ikke anbefales. Men hvis du skal, pande i vidvinkel, og har en grund til den pan (følg en person gå gennem scene eller pande til, hvad skuespilleren på skærmen ser på). Afslut panden på objektet af gryden. Hvis din pande er designet til at vise Golden Gate broen, det er så grunden til gryden. Må ikke panorere frem og tilbage.
    • Prøv at undgå at filme en film i first-person-hvor kameraet fungerer som øjet af hovedpersonen. Disse film ender med at se billige og som regel er ikke meget af et hit med publikum.
    • Vide, hvornår at bryde reglerne: overveje The Blair Witch Project, der blev skudt næsten helt første person, som gav det en "billige, hjemmelavede" effekt, hjalp virkelig gøre det så meget mere skræmmende.
    • Prøv at undgå at vippe kameraet, eller gør det sparsomt.
    • Gør ikke fancy kamera bevægelser, uden ekstra udstyr såsom en Steadicam.
    • Prøv at oprettelse skud. Du kan også, hvis det tillades, stå på en bygning i en by og video hele byen, men establishing shot behøver ikke at være af en by kan det være en bygning, tegn eller noget, der fastlægger placeringen.
  • Filmen behøver ikke at være fiktive. Selv hvis du ønsker at gøre en dokumentarfilm, processen starter med en idé eller et spørgsmål. Tænk på de emner, du er interesseret i, eller et brændende spørgsmål, du altid har haft, og udforske det. (Processen med at filme en dokumentar er en smule anderledes fra at gøre en fiktiv film.
  • Hvis du optager en dokumentarfilm, har du sandsynligvis ikke vil bruge tid på at udvikle et script eller storyboarding. I stedet kommer op med en idé, sætte mål for at skyde såsom hvad er formålet med denne film? Hvilken publikum vil det appellere til? Hvad nyt perspektiv giver du. Set ud for at fange så mange billeder som du kan, og fokusere på redigering og andre post-produktionsprocesser (såsom at tilføje musik).
  • Dit første film vil ikke være fantastisk så ikke være over ambitiøst, arbejde inden for din hjælp.
  • Du behøver ikke nødvendigvis nødt til at planlægge alle detaljer i filmen. Bare kender plottet og scriptet, og lidt tilføjelser er ikke dårlig. Improvisere kan give filmen et mere realistisk og frisk look, hvis skuespilleren gør et godt stykke arbejde med det.
  • Kontroller, at alle dine skuespillere ved præcis, hvad de skal gøre.
  • Når du filmer i solen, stå så langt væk som muligt, så skygger ikke bliver et problem.

Advarsler

  • Må ikke sætte i vittigheder, hvis de ikke er nødvendige, eller hvis de er i dårlig smag. Det kunne nemt ødelægge det kunstneriske aspekt. Medmindre det er en film om dårlig smag og uhøflige vittigheder. I så fald tage afstand oprigtighed.
  • Hvis optagelserne i en faktiske placering, der ikke tilhører dig, såsom en diner, så spørg ejeren eller en arbejdstager / manager for tilladelse først. Dette vil sikre, at tingene bliver gjort lovligt, er den korrekte procedure følges, og for at undgå eventuelle forsinkelser eller komplikationer med skuddet. Altid få skriftlig tilladelse, så der er ingen spørgsmål senere.
  • Stjæl ikke ideer, når at skrive manuskriptet. Sørg for, at ideerne er alle dine egne og så original som possible.You ikke har det budget, Hollywood gør det den eneste måde du kan skille sig ud, er at være unik.
  • Sørg for, at når du kaster din aktører, er de alle engageret i arbejdet bliver en succes. Ellers kan en skuespiller, der ikke er villig til at samarbejde bringe resultatet af filmen. Sørg også for, du har valgt de rigtige skuespillere, der passer til de roller, da dette ville skabe en enorm indflydelse på filmens slutresultatet. Forkæl dine skuespillere med respekt, som enhver negativ luft eller spændinger sikkert ville påvirke filme processen. Det vil også påvirke din evne til at ansætte flere aktører i fremtiden.
  • Tag en masse billeder under optagelserne.

Ting du behøver

  • En idé
  • Et script
  • Et videokamera
  • Et filmhold
  • Skuespillere
  • Andet teknisk udstyr
  • Et sted at film
  • Penge
  • En redigering program
  • Et storyboard